۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه

پیراهن آستین کوتاه

یکی از دوستانم که در یکی از ادارات دولتی مشغول بکار است ، تعریف می کرد که بخاطر اینکه در خیابان با پیراهن آستین کوتاه دیده شده ، در اداره شان به او تذکر داده اند . مقام مافوق دوستم ، به او گفته بود که حاج آقا ( پیشنماز همان اداره ) شما را در خیابان با پیراهن آستین کوتاه دیده و به همین خاطر از من خواسته که به شما تذکر بدهم . 
دوستم می گفت که این موارد ، یعنی پوشیدن پیراهن آستین کوتاه ، پوشیدن شلوار لی ، تراشیدن ریش ، از مواردی است که در تعیین صلاحیت برای ارتقای شغلی و یا تمدید در برخی مشاغل دارای ارزش و جایگاه بالاتر ، بسیار اثر گذار است و امتیازی منفی محسوب می گردد که می تواند مانع بزرگی در مسیر ارتقای شغلی باشد .
متاسفانه اینگونه که این دوستم تعریف می کرد ، این مساله در اداره شان از شدت و حدت بالایی برخوردار است و توجه ویژه ای به این مساله می شود ؛ بطوریکه تعداد زیادی از کارکنانیکه در مشاغل مهم و حتی میانی آن خدمت می کنند ، از ترس چنین کنترل هایی ، هرگز حتی در سطح شهر ، با آستین کوتاه و شلوار لی ظاهر نمی شوند ، چرا که نمی خواهند موقعیت شغلی خود و در نتیجه امنیت اقتصادی خود و خانواده ی خود را بخطر بیندازند . آنها ریششان را نمی تراشند ، چون نمی خواهند حقوقشان را از دست بدهند . 
آیا بنظر شما اینگونه اسلام اجرا شده و نفوذ بیشتری در قلب مردم خواهد داشت ؟
آیا اینگونه تعیین صلاحیت ها و نظارتهای مذهبی ، خواهد توانست که مردمی مومن و مقید را تقدیم جامعه کند ؟
آیا چنین نظارتهای شدیدی ، به افزایش روحیه ی ریاکاری و تظاهر در سطح ادارات دولتی منجر نخواهد شد ؟
آیا اینگونه موارد باعث دلزدگی مردم از دین اجباری نخواهد شد و نتیجه ای معکوس را در بر نخواهد داشت ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats