۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

مسایل سکسی خانم های میانسال

این مطلب را از سایت لیمونات برداشتم که بنظرم مفید و قابل بهره برداری برای جمعیتی بیش از پنجاه درصد ملت ایران آمد .



اگر ميانسال هستيد و مجرد، ممکن است سوالات زيادي در رابطه با بدن خود و وضعيت جنسيتان داشته باشيد-سوالهايي که کاملاً با سوالات دخترهاي 20 ساله فرق مي کند. دکتر مري جين مينکين متخصص زنان و زايمان و پروفسور دانشگاه ييل و همچنين دکتر ماني الوارز رئيس بخش زنان و زايمان دانشگاه پزشکي هاکن استاک به سوالات متداولي که در اين زمينه وجود دارد و مي تواند سوال خود شما باشد پاسخ مي دهند و به شما مي گويند که چطور مي توانيد روابط جنسي سالم و کاملاً رضايت بخشي داشته باشيد.


پرسش: در زنان بالاي 50 سال چه تغييرات جنسي به وجود مي آيد؟

پاسخ-- دکتر مينکين: معمولاً در خانم هاي ميانسال تغييراتي مثل خشک شدن مجراي تناسلي (واژن) اتفاق مي افتد که لذت فعاليت جنسي را مختل مي کند. اين مسئله به خاطر تغييرات هورموني است که با نزديک شدن يائسگي در افراد ايجاد مي شود. وقتي سطح هورمون استروژن در بدن پايين مي آيد، رطوبت مجراي تناسلي از بين مي رود. براي برطرف کردن اين مشکل مي توانيد از مايعات روان ساز که در بازار موجود است استفاده کنيد.

دکتر الوارز: اگر مي خواهيد سطح استروژن را بدنتان همچنان بالا نگه داريد تا رطوبت مجراي تناسلي در شما کاهش نيابد و بتوانيد از سکس به اندازه کافي لذت ببريد، مي توانيد از مواد غذايي حاوي سويا استفاده کنيد که استروژن را در بدن تحريک مي کند. کاهش قند هاي تصفيه شده و آرد سفيد از رژيم غذاييتان نيز مي تواند کمک کننده باشد. انجام تمرينات ورزشي کگل (Kegel) هم بسيار مهم است چون اين تمرينات جريان خون را در آن نواحي افزايش مي دهد و عملکرد کلي سلولها را ارتقاء مي بخشد.


دکتر مينکين: اگر متوجه شديد که مايعات روان ساز موجود در بازار و درمان هاي طبيعي مثمر ثمر نبود، حتماً با پزشکتان در اين رابطه مشورت کنيد تا برايتان مکمل استروژن تجويز کند. اين مکمل ها خيلي مفيد هستند.

پرسش: زنان ميانسال چطور بايد با تغييرات ايجاد شده در ميل جنسي خود برخورد کنند؟

پاسخ--دکتر مينکين: برخي تحقيقات نشان مي دهد که وقتي توليد استروژن و تستوسترون در بدن زن پايين مي آيد، ميل جنسي نيز کاهش پيدا ميکند. اما حتي در اين صورت هم هنوز مي توانيد روابط جنسي کاملاً رضايت بخشي داشته باشيد. اگر مشکلتان فقدان يا کاهش ميل جنسي است، حتي باوجود داشتن بهترين و جذاب ترين شريک جنسي براي خودتان، بايد با پزشک خود درمورد هورمون درماني مشورت کنيد و درمورد فوايد و خطرات احتمالي آن سوال کنيد.

اين مسئله را نيز به خاطر داشته باشيد که ذهن مهمترين و موثرترين اندام جنسي شماست و اين مسئله به خصوص در سنين ميانسالي اهميت بيشتري پيدا مي کند. خيلي از خانم هاي ميانسال زندگي جنسي بسيار خوب و رضايت بخشي دارند و از آن لذت مي برند. نگران حامله شدن يا داشتن فرزندان کوچک خود که نياز به مراقبت دارند نيستند و اين مسئله مي تواند محرک خوبي براي ميل جنسي باشد. وقتي از ذهنتان براي کمک به تقويت ميل جنسي خود استفاده کنيد، مطمئن باشيد که معجزه مي کند.

پرسش: خانم ها چه اطلاعاتي بايد درمورد بيماري هايي که از طريق رابطه جنسي منتقل مي شوند، داشته باشند؟

پاسخ-دکتر مينکين: مراقب باشيد. فقط به خاطر اينکه مردي يا زني سنش بالاي 50 است دليل بر اين نيست که از بيماري هايي که از طريق رابطه جنسي منتقل مي شوند در امان هستند. اما خبر خوب براي شما اين است که اين نوع بيماري ها کمتر در زنان ميانسال اتفاق مي افتد به خصوص بيماري کلاميديا. استثناي آن تبخال است. شيوع اين بيماري در زنان ميانسال تقريباً به همان اندازه خانم هاي جوان است. به همين دليل اگر وارد رابطه جديدي شده ايد، بايد حتماً از کاندوم استفاده کنيد و اصلاً هم از اينکه از طرفتان بخواهيد آزمايش HIV انجام دهد خجالت نکشيد.

پرسش: چه توصيه اي براي خانم هاي ميانسالي داريد که مي خواهد حس کنند جذاب هستند اما نمي توانند؟



پاسخ-دکتر مينکين: رمز کار داشتن رفتار و برخوردي سالم نسبت به سکس و زيبايي و جذابيت ظاهري خود است. اين نکته را به ياد بياوريد که جواني و جذابيت جنسي دست در دست هم جلو مي روند. متاسفانه ما در جامعه اي زندگي مي کنيم که جوانان تحسين مي شوند اما واقعاً کيست که نخواهد زني زيبا و جذاب مثل سوفيا لورن باشد؟ براي خيلي از مردها، هوش و ذکاوت، اعتماد به نفس و آگاهي از خود بسيار مهمتر از زيبايي فيزيکي است.


دکتر الوارز: خانم هاي ميانسال خيلي بيشتر از آنچه که فکر مي کنند روي خود و زيبايي جنسي خود کنترل دارند. خانم هاي ميانسالي که مجرد هستند و وارد رابطه هاي جديد مي شوند بايد هميشه اين نکته را به ياد داشته باشند و آنرا در احساسات، طرز تفکر و اعمال خود پياده کنند. چرا نبايد لباس زيرهاي سکسي يا پيراهن هاي شب زيبا و زيبا براي خود بخرند؟ با اين کارها مي توانند حس جذاب بودن را در خودشان تقويت کنند و مطمئناً روابط جنسي بهتر و لذت بخشتري داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats