۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

سامانه ی پدافند موشکی S-300 به ایران تحویل داده می شود

توانایی های بی نظیر و غیرمنتظره ی ایران در بحث انرژی هسته ای ، سبب شگفتی دشمنان این نظام گردیده ، چرا که علیرغم سی سال تحریم ، سی سال جنگ و محرومیت ، سی سال تلاش در جهت انزوای ایران و عقب نگه داشتن ایران ، این ملت توانسته به بالاترین سطح فناوری دست یافته و بعنوان مدعی در عرصه ی جهانی مطرح و حتی بیش از این ، الگویی برای سایر کشورهای ستمدیده ی جهان باشد . 
این روزها رسانه های غربی ، مکررا تکرار می کنند که روسیه بدلیل فشارهای آمریکا ، از واگذاری سامانه ی پدافند موشکی اس300 به ایران خودداری کرده است .
این در حالی است که خبرهای زیر که به نقل از دولت روسیه بیان شده ، خلاف این مطلب را به اثبات می رساند .
این جنگ روانی ، دیگر فاقد کارایی است .
این در حالی است که آمریکا ، مدرن ترین سلاح های پدافندی را به تایوان می دهد تا توانایی تهاجمی چین را نسبت به این کشور کاهش دهد . چرا ایران باید از حق دفاع از خود محروم باشد .
وقتی که این سامانه ، پدافندی است و تهاجمی نیست ، چرا ایران نباید داشته باشد ؟
چون هر وقت اسراییل و آمریکا ، دلش خواست بتواند به ما حمله کند ؟



مذاکرات پيرامون تحويل \"اس-300\" به ايران ادامه دارد
ميخاييل دميتريف\" رييس آژانس همکاري هاي فني-نظامي روسيه اطلاع داد که مذاکرات در خصوص تحويل سيستم هاي پدافند موشکي\" اس-300\" ادامه دارند و قراردادها فسخ نشده اند.

وي گفت: \"قراردادها امضا شده و اجرا خواهند شد، آنها فسخ نشده اند\".

وي همچنين تاکيد کرد که تاکنون تحويلي در اين زمينه صورت نگرفته است.

قابل ذکر است سيستم هاي \"اس-300\" ويژه دفاع از موسسات صنعتي، نهادهاي دولتي، پايگاه هاي نظامي و مقرهاي فرماندهي در برابر حملات هوايي و فضايي دشمن هستند. اين سيستم قادر به نابودسازي اهداف بالستيک بوده و از قابليت حمله به اهداف زميني نيز برخوردار است. تازه ترين مدل سيستم \"اس-300\" مي تواند هواپيماهاي دشمن را در فاصله 150 کيلومتري و ارتفاع 27 کيلومتري نابود کند. پيشتر روسيه به ايران مجموعه هاي ضدهوايي موشکي \"تور-ام1\" را با برد 12 کيلومتر و ارتفاع 6 کيلومتر عرضه کرده بود.



 دميتريف: تاريخ دقيق عرضه اس-300 به ايران بعداً اعلام مي شود
\"ميخائيل دميترييف\" مدير سازمان فدرال همکاري هاي فني نظامي روسيه روز چهارشنبه به خبرنگاران اطلاع داد که زمان عرضه سيستم هاي روسي دفاع ضدموشکي اس-300 به ايران بعداً مشخص مي شود.

دميتريف گفت: \"همکاري ادامه دارد. درباره اين که چه زماني مشخصاً عرضه صورت خواهد گرفت، بعداً تصميم گيري خواهد شد\".

قرارداد عرضه سيستم هاي اس-300 به ايران در ماه دسامبر 2005 امضا شده بود، اما رسماً از آغاز تحقق اين قرارداد اطلاعي داده نشده است. پيشتر برخي رسانه ها اطلاع داده بودند که بخش هايي از اين سيستم به ايران عرضه شده اند، اما موشک ها هنوز تحويل نشده اند.

روز 8 فوريه 2010 \"الکساندر فومين\" معاون اول مدير سازمان فدرال همکاري هاي فني و نظامي روسيه به «ريا نووستي» گفت که علت تاخير در اجراي قرارداد اين است که روسيه نقايص فني اين سيستم ها را براي عرضه به ايران رفع مي کند. به گفته وي، نقايصي فني در بخش فرکانس هاي راديويي پيدا شده بودند که هم اکنون برطرف مي شوند.

اخبار مربوط به احتمال عرضه مجموعه هاي موشکي اس-300 از روسيه به ايران نگراني کشورهاي غربي و اسرائيل را برانگيختند.

سيستم هاي اس-300 ويژه دفاع از مووسسات صنعتي، نهادهاي دولتي، پايگاه هاي نظامي و مقرهاي فرماندهي در برابر حملات هوايي و فضايي دشمن هستند. اين سيستم قادر به نابودسازي اهداف بالستيک بوده و از قابليت واردسازي ضربه به اهداف زميني نيز برخوردار است. تازه ترين مدل سيستم اس-300 مي تواند هواپيماهاي دشمن را در فاصله 150 کيلومتري و ارتفاع 27 کيلومتري نابود کند. پيشتر روسيه به ايران مجموعه هاي ضدهوايي موشکي تور-ام1 را با برد شليک 12 کيلومتر و ارتفاع پرواز موشک 6 کيلومتر عرضه کرده بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats