۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

جشن ملی هسته ای


دیروز ، از ظهر پای تلویزیون نشسته بودم که جشن ملی هسته ای را بطور مستقیم از شبکه ی یک سیما ببینم .
تا قبل از شروع برنامه ، دونفر از مجریان این شبکه ، مصاحبه هایی با مسئولین هسته ای و نیز خوانندگان آوازها و ترانه های مرتبط داشتند .
بالاخره مراسم شروع شد .
اما هنوز آقای مجری دارد اراجیف می بافد .
حسابی اعصابم بهم ریخت .
من ساعت ها ، پای تلویزیون نشسته بودم که این برنامه شروع شود .
کنسرت سمفونی انقلاب ، در محل برگزاری این جشن در سالن همایشهای برج میلاد تهران ، در حال اجراست ، اما هنوز هم آقای مجری دارد اراجیف می بافد . شعر می خواند و پرت و پلا می گوید .
دوربین بر روی چهره ی مجریان برنامه ، زوم می کند و این بیشتر ، اعصابم را بهم می ریزد .
بالاخره کارگردان برنامه رضایت می دهد که به برج میلاد برود .
یک کنسرت زیبا در حال اجراست . بسیار زیباست . خیلی حسرت خوردم که اولش را از دست دادم .
داشتم از دیدن و شنیدن این کنسرت ، لذت می بردم که ناگهان اتفاقی افتاد .
کارگردان به استودیو پخش برگشت .
باز هم مجری است که اراجیف می بافد .
باز هم مجری است که شعر می خواند و اخبار هسته ای را تلاوت می کند .
باز هم مجری است که روی اعصابم راه می رود .
باز هم چهره ی کریه مجری است که جایگزین صحنه های غرور آفرین جشن ملی هسته ای می شود .
دوباره به برج میلاد می روند .
کنسرت از مرحله ی ساز گذشته و به آواز خواندن رسیده ، و شکوهی دوچندان یافته ، که بسیار زیبا و ستودنی بود .
داشتم به این مراسم زیبا نگاه می کردم که کارگردان لعنتی ، باز هم به استودیو برگشت .
داشتم دیوانه می شدم .
دو مجری کارنابلد و ناتوان ، داشتند هنرنمایی می کردند . حالم از این صدا وسیما بهم می خورد که نمی داند هرکاری ، جایی دارد.
در حالی که جشن ملی هسته ای در برج میلاد در حال برگزاری بود ، کارگردان سیما ، میان برنامه هایی راجع به افتخارات هسته ای ایران پخش می کرد . کلیپ ها و نماهنگ هایی که از صبح امروز به طور مکرر از تلویزیون پخش شده بود و دیگر همه ی جزییات آن را حفظ کرده بودم .
دیگر به برنامه ی تلویزیون نگاه نمی کردم . فقط داشتم به آقای ضرغامی بد و بیراه می گفتم .
آقای دکتر باقری ، معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی هم در این بین به مجریان می پیوندد و در حالی که من چشم انتظار دیدن جشن ملی هسته ای هستم ، او نیز به جمع دو نفره ی پت و مت شبکه ی یک سیما اضافه می شود .او نیز روی اعصاب من رژه می رود .
لعنت به این تلویزیون .
اگر یک تلویزیون خصوصی بود واین کار را می کرد ، می گفتم حتما وابسته به اسراییل است و دوست ندارد که جشن ملی هسته ای و عظمت آن را بطور کامل و واضح به اطلاع مخاطبینش برساند .
اما صد افسوس !
این تلویزیون ملی ایران بود . این شبکه ی یک بود . شبکه ای که ادعا دارد انتخاب اول مردم ایران است . این تلویزیون ضرغامی بود که داشت این مراسم را سانسور می کرد .
لعنت به این ضرغامی نادان ، که تلویزیون نگاه نمی کند تا بداند کارگردان احمق این برنامه ، چه بلایی بر سر جشن ملی هسته ای مردم ایران آورده است .
ساعت 6 بعد از ظهر ، دکتر باقری رفت و خوشحال شدم که از این به بعد می توانم مراسم را بطور کامل ببینم .
نه !
نه !
نه !
یک خواننده به پت و مت می پیوندد .
پت ومت از او استقبال می کنند .
نظام اسلامی و شیران ، مجریهای بی شعور این برنامه ، به ذکر سوابق آقای فریدون بیگدلی در عرصه خوانندگی پرداخته و سپس او نیز دو سرود را تقدیم ملت داغدار ایران می کند ، که اینگونه جشن ملی هسته ای را از دست داده اند و بایستی نظاره گر هنرنمایی این خواننده باشند . و پت و مت که اتفاقا مجریان احمقی هم هستند ، شادمانه لبخند می زنند .
بالاخره باز هم کارگردان به برج میلاد می رود .
تصویری از صحبت های درگوشی رییس جمهور و دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ، نشان داده می شود .
از احمدی نژاد خیلی خوشم می آید .
آدم زرنگی است . فهمیده است و می داند که باید چه چیزهایی را بداند . بنابراین به خوبی از وجود دکتر صالحی استفاده می کند .
معلوم است که دکتر صالحی با احمدی نژاد تعامل خوبی دارد . و من از این بابت خیلی خوشحالم .
ساعت حدود 6:40 ، رونمایی از سوخت مجازی و سانتریفیوژ نسل سوم ، آغاز می شود .
معلوم نیست که این آقایان طراح صحنه ، چه غلطی کرده اند .
پارچه هایی که روی طرح ها کشیده شده ، بهمین راحتی به زمین نمی افتد .
رییس جمهور محترم ، که در رونمایی نخستین طرح ، با مشکل برداشتن پارچه مواجه می شود ، رونمایی از بقیه ی طرح ها را به آقای صالحی می سپارد .
اما او هم توفیقی ندارد . آخر این پارچه ها ، یک جایی گیر کرده و به زمین نمی افتد . بنابراین یک عده به کمک او می آیند .
اما غروری مرا فرا گرفته ، که این کاستی ها را به چشمم کوچک می نمایاند .
درود بر ایران
درود بر احمدی نژاد .
و درود بر مردم قهرمان ایران .
بارها در دلم گفتم که حتی بمب هسته ای نیز ، حق مسلم ماست .
آقای رییس جمهور عزیز ، شروع به سخنرانی می کند . و من دارم از مشاهده ی این مراسم لذت می برم .
نه !
مراسم قطع می شود .
بدلیل پخش اخبار ، ادامه ی مراسم از شبکه ی خبر پخش می شود .
اما اینجا که شبکه ی سهند دارد برنامه پخش می کند و از شبکه ی خبر ، خبری نیست .
نا امید و سرخورده می شوم .
و باز هم به آقای ضرغامی بد و بیراه می گویم .
لعنت به این صدا و سیما !
مطمئنا اگر از همین شبکه ، پخش زنده ی فوتبال منچستر یونایتد و بایرن مونیخ بود ، هرگز اخبار و اذان و این جور چیزها ، سبب قطع پخش زنده ی فوتبال نمی شد .
اما چه کنم که جشن ملی هسته ای ، برای آقای ضرغامی از پخش زنده ی فوتبال جام باشگاههای اروپا ، کم اهمیت تر است .
لعنت به این صدا و سیما !
دلم می خواهد این تلویزیون را خرد کنم !
کاش آقای ضرغامی هم تلویزیون نگاه می کرد !

اما به نظرم او همه چیز را از ماهواره نگاه می کند .
باور کنید راست می گویم .
ضرغامی فقط بی بی سی و ووآ را نگاه می کند .
او از شبکه ی یک سیما ، خیلی بدش می آید .
اصلا همه چیز را از شبکه های آنطرف آب نگاه می کند .

نه به خاطر مسایل ...
نه !
یک بار فکر نکنید که او نیز سریالهای « فارسی 1 » را نگاه می کند .
یک بار فکر نکنید که جام جم را می بیند .
یک بار فکر نکنید او عاشق شب خیز است .
نه !
بلا به دور !
او حتی به بی بی سی فارسی هم گوش نمی کند .
بنده خدا می خواهد زبان انگلیسیش تقویت شود .
به شبکه های علمی و خبری انگلیسی زبان گوش می کند .
حالا دیدید که داشتید بیخود و بی جهت به این بنده ی خدا تهمت می زدید !


۵ نظر:

  1. عزیز دل من، سخت نگیر. نمایش آلت موسیقی خیلی وقته که حرام اعلام شده. خودی و غبر خودی هم نداره. ضرغامی بدبخت هم یه عروسک خیمه شب بازیه. اصل ماجرا از جای دیگه ای آب میخوره. بیشتر هم از استاد بزرگ همون رئیس جمهور محبوب خودمون.

    پاسخحذف
  2. در هر حال عزیزم اگه بخاطر کم کاری شبکه ی یک از مراسم لذت نبردی می تونی از فواید انرژی پاک هسته ای لذت ببری. فواید در پزشکی، کشاورزی، الکتریسیته، اقتصاد، تکنولوژیهای مختلف، سوزاندن دماغ غربیها و آمریکا و اسرائیل.
    لذت این چیزا کمتره؟

    پاسخحذف
  3. سلام آقا مهدی عزیز که اسم فامیلتون رو هم نمی دونم .
    واقعا مساله ی هسته ای باعث غرور من می شه ، و این دشمنی غربی ها ، این غرور من رو چند برابر می کنه .

    پاسخحذف
  4. سلام آقا مهدی طهماسبی .
    خیلی وقته پیداتون نیست .
    دلم براتون تنگ شده بود .
    من با نظرتون مخالفم .
    اصلا بحث تحریم آلات موسیقی نبود .
    حتی حرفای رییس جمهور هم پخش نشد . این که دیگه حروم نبود .
    اینقده به این آقای رییس بدبین نباش.
    بهم سر بزن.
    خیلی خوشحال شدم .
    بای.

    پاسخحذف
  5. سلام دوست عزیز.
    از لطفت ممنونم. من با رئیس محترم کاری ندارم. منظور من استاد ایشون بود نه خودشون.

    پاسخحذف

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats