۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

ابعاد خنده دار جنگ روانی غرب

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، براساس اخبار رسیده از هلمند یکی از شیوه های جنگ خارجی ها بر علیه طالبان پخش موسیقی های خوانندگان آمریکایی است.

گفته می شود نیروهای نظامی خارجی برای اینکه طالبان را عصبانی و ذهنشان را آشفته نمایند، از طریق بلندگوهای قوی که بر پشت موترهایشان نصب است، با صدای بلند این گونه موسیقی ها را که از نظر طالبان حرام است پخش می نمایند.

آهنگ هایی که این نظامیان انتخاب می کنند برای این است که طالبان خشمگین شده و خود را در معرض دید قرار دهند و از سنگرهای خود بیرون آیند که بیشتر این عمل به یک بازی بچه گانه شبیه می باشد تا یک ترفند نظامی.

آیا طالبانی که طی هشت سال با بهترین سربازان خارجی از سراسر جهان جنگیده اند و تاکنون به زانو در نیامده اند، ممکن است با پخش موسیقی های خارجی تعادل روحی خود را از دست بدهند؟ واقعا که این خارجی ها هم جنگ در کشورمان را به تمسخر گرفته اند.

شاهدان عینی مدعی این هستند که خارجی ها از طریق این بلندگو ها طالبان را ناسزا داده و به آنها پرزه می گویند ولی تنها تاثیری که از این عملیات روانی با پخش موسیقی در هلمند دیده شده است، فرار بچه ها می باشد که گوش خود را از شدت بلندی صدای موسیقی گرفته اند.

واقعا فرماندهان این نظامیان با خود چه فکر می کنند؟ آیا طالبان را انسانهای عصر حجر می دانند؟ آیا برای تفریح و یا معاش های چند هزار دالری می جنگند؟ آیا ملت افغانستان را به تمسخر گرفته اند ؟ و یا اینکه این شیوه های بچه گانه را از دولتمردان افغانستان آموخته اند؟!

به راستی که بعضی از دولتمردان کشور از جمله محترم کرزی نیز سیاست را مسخره می نمایند. رئیس دولت یک روز از خارجی ها و در راس آنان آمریکایی ها حمایت می کند و آنها را دوست و برادر افغانها می نامد. یک روز دیگر آنها را متهم به تقلب و جاسوسی در افغانستان می نماید. یک روز از آنها بدگویی می کند و روز دیگر عذرخواهی.

این شیوه حتی به مخالفین دولت هم سرایت نموده است. گلبدین حکمتیار یکبار گروهی را به عنوان نماینده حزب اسلامی به کابل روان می سازد تا با دولت مذاکره و مصالحه نمایند،تنها چند روز بعد بدون توجه به نتایج مذاکرات اعلام می نماید که اگر خارجی ها از کشور خارج نشوند ، حملات انتحاری و انفجارهای کنار جاده ای ادامه می یابد.

در چنین اوضاعی که نه خارجیها که به عنوان مدافعین ملت افغانستان در کشورمان حضور دارند، نه مخالفین دولت که خود را اصلاح طلب می دانند، و نه دولتمردان که به اصطلاخ نمایندگان مردم اند، ثبات فکری و عقیده ای ندارند، چگونه از کشوری مثل پاکستان توقع داشته باشیم یک سیاست خارجی روشنی داشته باشد.

تا اوضاع اینگونه باشد که هر روز رنگها عوض گردد، سیاستها یک شبه تغییر یابد، افراد یک ساعتها جایگزین گردند، هرکس به فکر منافع خود باشد، وضعیت افغانستان از این بهتر که نخواهد شد هیچ، بدتر هم می گردد. در این میان بیچاره ملت افغانستان که نمی دانند به چه کسی تکیه نمایند و روز به روز اوضاع و شرایط زندگی شان سخت می گردد.

نظرات بینندگان:
>>>   سلام به همه.معلوم ميشود كه اين خارجي ها هم تحت تاثير تبليغات دروغين خودشان قرار گرفته اند.وهنوز هم نه مردم افغانستان را شناخته اند ونه هم طالبان را.انها طالبان را با اقوام ادمخوار جزاير امريكا و افريقا اشتباه گرفته اند كه با شنيدن صدا هاي بلند از لودسپيكر ها وشنيدن صداي شليك تفنگ از مقابل سفيد پوستان فرار ميكردند.اگر انها چنين برداشتي از مردم افغانستان وخصوصا طالبان داشته باشند وفكر كنند كه در مقابل شان تعداي افرادي قرار دارند كه هيچ چيزي از تمدن نميدانند پس واي به حال شان.فكر ميكنم كه خارجي ها فريب سر و وضع ظاهري طالبان را خورده اند.ولي نميدانند كه در زير همان لنگي هاي بزرگ مغز هاي متفكر وسازمانده وجود دارد كه نزديك است بزرگترين ابر قدرت دنيا را به زانو دراورند(البته من دل خوشي از طالبان ندارم ولي واقعيت همين است).بنا بهتر است كه دست از اين كار هاي طفلانه بردارند وبا ديد واقعبينانه به قضايا بنگرند.وبا جديت بيشتر براي رسيدن به يك راه حل ابرومندانه براي تامين صلح وامنيت در افغانستان كار كنند.ورنه امروز يا فردا قبر شان در پهلوي قبر ديگر ابر قدرتان در افغانستان ديده خواهد شد.چون تاريخ ثابت ساخته كه افغانستان مدفن ابرقدرتاني بوده كه با چشم طمع وبي اعتنائي به اعتقادات ورسوم مردم به ان نگاه كرده اند.
ن_ج

>>>   سلام بخدمت کارکنان سایت،
مطلب خوبی را نشر کرده اید، واقعا"چنین است که افغانستان امروز با این سایست های دوگانه و دروغین گرزی و بعضی رهبر ها میدان جنگ مبدل شده است، و روز به روز در معرض خطر بیشتر قرار میگرد.
سایست است که هیچ معنی ندارد، یک روز موفق اند و یک روز نا موافق ، یک روز مغذورت از کار های خود در مقابل ملت و خارجی ها میکنند و روزی دیگر خارجی را دشمن میداند..
کرزی حا لا هم منافع ملی کشور را به منافع شخصی خود مبدل کرده است، فقط میخواهد که جایگاه اش را از دست ندهد ولی اگر تمام منافع افغانستان هم از بین برود به نظر او مشکلی نیست.

>>>   بهرحال پخش همين نوع موسيقي ها و عمليات نظامي كه قرار بود در قندهار نيز به اجر گذاشته شود و باثر آن مراكز مواد مخدر و نظامي دشمنان افغانستان ويران و از لوح اشرار پاك گردد ،‌ با مخالفت سر سختانه آقاي كرزي روبرو گرديده و سبب شده است كه آقاي كرزي مخالفت اش را با آمريكايي ها اعلام نمايد.
غمكش

>>>   با عرض سلام و سلامتی تمام مردم نجیب و غیور افغانستان!
در حال حاضر اوضاع و سیاست های سکه ای (دو روی) در افغانستان برای تمام مردم مانند آب صاف به نظر می رسد و هر کس می داند که گرداننده گان دولت فعلی، مخالفان دولت و خارجی ها از چی فعالیت های برخوردار اند. واقعاً کشور و ملت را به مشابه یک میدان بازی تلقی کرده اند و هر چی که خواسته باشند همان گونه عمل میکنند، این وضعیت نهایت دشوار کننده و رنج آور برای مردم بیچاره ای که شب و روز بدنبال یک لقمه نان دست و پنچه نرم می کنند، قابل قبول نیست.
رحیمی جاپان

>>>   با رهیس جمهوری مانند کرزی متاسفانه که افغانستان واقِعاقابل تمسخر شده است

>>>   خود ما این شرایط را برایشان مساعد کرده ایم بدون کدام ضرورت
دولت اقوام خودرا توهین میکنیم و به اساس این خاریجی ها نمیخواهند برای ما کدام ارزش بدهد.
تمسخر :وقتیکه برای ما افغانها هیچ کس و هیچ چیز امیت و ارزش نداشته باشد برای دیگران ...

>>>   از این بهتر هم توقع نمیرود، آن بیچاره ها که اختیار ندارند که خود تصمیم بگیرند هر چه بادار هایشان خواست و دستور داد همان گپ را میگویند.
اوضاع افغانستان تا متجاوزین خارجی است بهتر نمی شود امید به آینده بهتر نداشته باشید.
دیده از مزار

>>>   هموطن گرامی من سلام ! وضع پیچیده کنونی کشور ناشی از موجودیت ستون پنجم در داخل حکومت بی کفایت آقای حامد کرزی است . جای هیچ شک و تردیدی نیست که آقای کرزی شخص تحصیل کرده و با دانش است ، مگر او شخص سیاست مدار و شایسته رهبری و زعامت کشور نمی باشد . تجربه هشت سال گذشته حکومت شان به روشنی نشان میدهد که جناب ایشان در امور مملکت داری ناکام و درمانده گردیده اند . زیرا رئیس جمهور کرزی نتنها روز تا روز وسیله خرابی وضعیت امنیتی کشور شده بلکه زمینه رشد فساد اداری ، تولید و قاچاق مواد مخدره و هم اکنون از دست دادن متحدین بین المللی خود را نیز باعث گردیده است . همه کوشش و تلاش ایشان بر طبق پلان از قبل تهیه شده ستون پنجم ( طالبان نکتائی پوش داخل حاکمیت ) به شدت کامل در جریان است و با گذشت هر روز این گروه جنایت پیشه بر تن مرده مخالفین روح تازه بخشیده و آنها را آهسته آهسته به قدرت و نیروی رزمی مبدل نموده است . این چهره های وفادار به طالبان ، راکتیار ، حقانی و دیگران نتنها کارد را به استخوان ملت رسانیده بلکه حوصله متحدین بین المللی خود را نیز تنگ نموده و حتی دارد که حمایت و پشتیبانی شان را از دست برهد . آیا چنین موضع گیری های کودکانه و صحبت های غیر مسولانه ، غیر دیپیلوماتیک و خصمانه برضد ولی نعمت هایش به این ضرب المثل مشهور مردم ما شباهت ندارد که گفته اند ( ...... ) هدف اصلی آقای کرزی که کشور را در یک چنین بحران سیاسی قرار داد ه و از چنین موقف ضعیف سیاسی دهل مذاکره با مخافین را به صدا آورده این است ، تا مخلفین را از مرگ و نابودی کامل نجات بدهد . این آقای کرزی و اطرافیانش است که باعث بی حرمتی و آبرو ریزی کشور در سطح جهان گردیده اند . زیرا ایشان خوب میدانند که گروه های نیم جان طالبان ، راکتیار ، حقانی و دیگران در برابر نیرو های ناتو هیچ اند . این گروه های ساخت پاکستان صرف باعث رنج و درد بیشتر مردم رنجدیده ما میگردند و هرگز آرزو ندارند که کشور ما آباد و مردم ما آرام گردند . آنها تلاش دارند تا زمینه بهره برداری بیشتر را برای پاکستان مساعد سازند و بس . به عقیده این کمترین یگانه راه بیرون رفت از بحران کنونی کشور استعفای بدون قید و شرط رئیس جمهور کرزی و تدویر مجدد انتخابات ریاست جمهوری کشور است . افغانستان در موقفی قرار ندارد که در شرایط کنونی به طور مستقلانه بتواند از تمامیت ارضی ، استقلال ملی و حاکمیت ملی خویش دفاع نماید . ضروری پنداشته میشود جهت حراست از شرف و عزت مردم و جلوگیری از تکرار حوادث خونین سال های 1992 مردم ما به موجودیت قوای خارجی اشد ضرورت دارند . احساسات نباید بر تعقل غلبه حاصل نماید و باید در دنبال حقایق حرکت نمود و منافع مردم را بالاتر از موضوعات احساساتی قرار داد .
با احترام استناقل میمنگی از لندن

>>>   برادر عزیز. طلبه های کرام اگر مردم عصر حجر نبودند در برابر موسیقی وتلویزیون مانند مردم های عصر حجر برخورد نمی کردند وانرا بهغدار نمی اویختند.
حساب مردم افغانستان از طلبه های کرام بکلی جدا است. طالبها نشان داده اند که در این مدت هشت سال از گذشته کرده هم ....شده اند. انها اگر ... نبودند در برابر این موسیقی عکس العمل نشان نمیدادند وخود را در تیر رس خارجیان قرار نمی دادند.
لطفا وحشی گری های طالبانی را از مردم افغانستان جدا کنید
مریم سهیل
کانادا

>>>   سلام به تمام مردم وطن:
اگر به فراز و نشیبهای سالهای اخیر نگاه کنید می دانید که کرزی و بادارانش مردم و وطن را به مسخره گرفته اند. آنان بجز به نوکر سابقه دار خود کرزی به کس دیگری اعتماد ندارند. بقول خود کرزی و خارجیان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تقلب شد. هدف تیم کرزی و خارجیان از این تقلب دوباره بقدرت رسانیدن کرزی بود و بس، چنانکه او را به قدرت هم رسانیدند.
حالا کرزی برای فریب مردم، برای ادامه دادن به حکومت فاسد، تجارت موادمخدر با باداران خارجی خود، معامله با گلبدین و طالبان بخاطر حفظ ترس، وحشت، ناامنی، خشونت و جنگ در افغانستان. اگر آرامی، امنیت، ثبات و قانون در وطن قایم شود آنگاه مردم از کرزی و حکومتش خدمت، کار و تلاش می خواهند. از او حساب و کتاب می گیرند. حالا خوب فرصت برای چور و چپاول او و اطرافیان اوست. آنان ملیونهای دالر اختلاس و دزدی کرده اند. بانکهای خارج از پولهای آنان پرشده است. اگر کسی پرسان کند می گویند که کشور نا امن است، در کشور جنگ است. طالبان خطر ناک اند. حزب اسلامی بمب کنار جاده می گذارد. اگر به گفت او نشود مردم را می کشد. کرزی حالا خوب چم و خم را بلد شده است.
امریکا برای جان خلاصی خود و پرداختن به تمرینات نظامی و آمادگی در مقابل رقیبان خود روسیه و چین در آینده در ولایت کشور و در خاک ما عساکر خود را آموزش می هد. آنان در دشت و صحرا و مناطق کوهستانی آموزش نظامی می بینند. طالبان در واقع بجای موشهای لابراتواری استفاده می شوند. این بیچاره ها فکر می کنند که دارند جهاد می کنند. وای بحال این جاهلان عصر تراش سنگ.
کرزی برای حفظ خود به دروغ از طالبان دفاع می کند و وقت مردم را به معامله با حزب اسلامی و طالبان جاهل تلف میکند. او تاحال اعضای کابینه خود را تکمیل نکرده است. خطوط اساسی دولت او معلوم نیست. وزیران و سرپرستهای وزارات نمی دانند چه کار می کنند. اما جناب کرزی از استقلال ملی، دولت مستقل، جرگه صلح، مبارزه با امریکا و غرب بدروغ صحبت میکند. در حالیکه تمام مصارف عساکر، پلیس، مامورین و غیره را کشورهای خارجی می دهند.
کرزی با این سخنان فقط می خواهد با تیم خود از کار و خدمت، حساب دهی، مبارزه با فساد و رشوه، معرفی دزدان و اختلاس گران که از همکاران خود او هستند طفره برود و سر مردم و جامعه جهانی را شیره بمالد.
مردم باید از او بپرسند که با این حرفهای بیهوده می خواهد چکار کند. مردم می دانند که دروغ می گویی. برای خدا بس کن. از این بیشتر مردم را فریب نده. ما را از پیوستن به طالبان مترسان. برای ما مردم چه مانده است دیگر از طالبان بترسیم. از بمبها کنار جاده گلبدین بترسیم. هزاران موشک گلبدین نتوانست مارا بترساند. حالا زمان زور و تهدید گذشته است. ما 30 سال جنگ را دیده ایم.
کرزی صاحب به دوستان طالب و جزب اسلامی خود بگو که ازین بیشتر بخون و جان مردم بازی نکنند. آنان بودند که پای خارجیان را به منطقه باز کردند. همین پاکسانی ها بودند که تروریزم و جنگ را در افغانستان و منطقه بوجود آوردند. طالبان، گروهای افراطی و غیره را تربیه کردند. پول امریکا، انگلیس و عربستان را در راه جنگ، تروزیزم، کشت و کشتار و قتل مردم بیگناه مصرف کردند. پس این خود تان هستید که افغانسنان و منطقه را به مسخره گرفته اید. بلحاظ خدا بس کنید. از این بیشتر می خواهید چه کار کنید. یک بار به صوبه سرحد نظر اندازید به بینید که نظامیان پاکستان چه بلای بجان آن مردم آورده اند. هنوز سر وقت است. در آینده آنان را از نگاه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره نابود می کنند. ما و شما همه قربانی پنجابی ها شده ایم. آنا توسط همین طالبان جاهل می خواستند فرهنگ و جامعه ما را نابود کنند. میخواستند تمام ارزشهای ما را به آتش بکشند. تابکی آلت دست پاکستانی ها می شوید و برضد منافع مردم خود مبارزه می کنید. اگر ظالبان و حزب اسلامی راست می گویند بیایند و در ساختن و احیای وطن کار را شروع کنند. نه اینکه از همین کار های نیم بند را هم خراب سازند و مردم را بکلی نابود کنند.

>>>   خدا کند که گول این موسیقی را نخورند و از مخفی گاه های شان بیرون نیایند تا همیشه مردم افغانستان در فقر و بدبختی و منت کشی بیگانگان و مزدوری بیگانگان بسوزند و بسازند و طالبان در همان غیژدی های آبا و اجداد شان زندگی را سپری کنند. چون می دانند که روی شان سیاه است و نمی توانند جوابگوی این عصر باشند، پس همان بهتر که همیشه جنگ و جدل باقی بمانند.
غلام سر گردان از هالند

>>>   سلام به همه.خواهر محترم مريم جان سهيل از كانادا خواهش برادرانه ميكنم كه در هيچ مورد از امور زندگي فقط روي احساسات سخن نگوئيد وابراز نظر نكنيد.در جواب نظر شما بايد بگويم كه هيچ كس وهيچ مرجع اين را گفته نميتواند كه طالبان افغان نيستند البته در پهلوي انها طالبان پاكستاني -القاعده و... وجود دارند.از طرف ديگر شما در كانادا تشريف داريد ولي ما سالها ظلم وستم گروه هاي مختلف از جمله طالبان را در دوره حكومت شان با گوشت وپوست واستخوان مان لمس واحساس كرده ايم وحالا هم ميكنيم.اينكه اكثريت اعتقادات واعمال طالبان بدتر از انسان ها ي عصر هجر است شكي نيست ولي اين سبب ان نميشود كه ما انها را احمق و نادان فكر كنيم.وچنين بيانديشيم كه ما همه چيز را ميفهميم وانها هيچ چيز را نميدانند.ودر ضمن اگر شما شناختي از مردم افغانستان اوضاع فرهنگي واعتقادات انها در خارج از شهر ها وخصوصادهات وقصبات دور افتاده داشته باشيد ميدانيد كه اين چنين كار ها بيشتر از طالبان با عث رنجش وخشم مردم عام ميگردد.وشايد هم در بعضي حالات سبب دوري مردم از حكومت ونزديكي شان به طالبان گردد.در هر جنگي زماني پيروز ميشويم كه دشمن را درست بشناسيم وتوانائي هاونقاط ضعف شانرا درست و واقعبينانه درك كنيم نه اينكه همه چيز را احساساتي وظاهري بيبينيم ومطابق ان اظهار نظر وعمل كنيم.هر كاريرا كه بدون سنجش درست بكنيم محكوم به شكست خواهد بود.
ن-ج

>>>   سلام
عزیزان نویسنده
ایا واقعیت ندارد که طالبان یعنی ظالمان اند گفته شما ها تا جای درست است که در بین طالبان اشخاص فهمیده وجود دارد اما متآسفانه انها هم فریب خورده اند زیرا به چشم سر می بینم که بخاطر حملات انتحاری از پاکستان و دیگر کشور های همسایه هدایت میگرند و باعث یتم شدن و بیوه شدن و بی فرزند شدن هزاران مادر ، دختر و پسر میشود اگر کسی واقعاً احساس وطن دوستی و احساس اسلامیت داشته باشد هیچ گاهی باعث خرابی و بربادی هموطن مظلوم و فقیر که اب و نان برای خوردن ندارد نمی شود ای کاش اینها واقعا اسلام می بودند که در دین اسلام از بین بردن هم نوع حرام است و انهم به حالتی در لب سرک یا در غرفه چوبی جهت پیدا نمودن یک لقمه نان برای خود و فامیل از صبج تا شام در هوای سرد و سخت کشور و یا مامور دولت که بخاطر 50 دالر از صبج تا عصر ماموریت میکند ایا کشتن انها درست است یا خیر ؟
چاره چه است اعمال طالبان به این شکل و از رهبریت کشور هم دلخوش نداریم زیرا همه به منفعت خود کار میکند نه به فکر مردم اند و نه به فکر وطن خوب بلاخره خداوند از غیب بالای مردم ما روشنی کند .
خانم کابلی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats