۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

مغز مردان


این نوشتار ، ترجمه ای از آنچه در تاریخ 8 آوریل 2010 برابر با 19 فروردین 1389 در سایت خبرگزاری « رویتــرز » انتشار یافته است .

 
کتاب « مغز مردان » ، نحوه ی تفکر مردانه را روشن کرد .
جلد کتاب « مغز مردان » که نوشته ی خانم « لوآن بریزندین » است را در بالا مشاهده می کنید . این خانم بخاطر فروش بسیار خوب کتاب « مغز زنان » به شهرت رسیده است .

 
نیویورک – رویترز – مردان برای نگاههای شهوانی و چشم چرانی ساخته شده اند ولی زنان نباید نگران باشند که همسرانشان همانند « تایگر وودز » به انحراف کشیده شود .
بسیاری می گویند که نوسنده ی کتاب جدید « مغز مردان » ، که یک خانم روانپزشک به نام « لوآن بریزندین » است ، به واسطه ی فروش بسیار خوب کتاب « مغز زنان » مشهور شده است .
این نویسنده ی خانم در مصاحبه ای با رویترز گفت که بنا به دلایل طبیعت وجودی ما انسانها ، وظیفه ی مردان بر روی این کره ی خاکی ، جستجوی زنان مناسب برای ازدواج با آنان است .
بریزندین گفت : بزرگترین سوء تفاهم زنان در باره ی مردان ، به سبب چشم چرانی های مردان است . زنان ازاین شکایت دارند که مردانشان زن ها را دید می زنند و یا به نقاط جذاب بدنشان در حین پیاده روی نگاه می کنند .
او گفت : « زنان درک نمی کنند که چرا این اتفاق می افتد » او افزود : « این دلیل نمی شود که او شما را دوست ندارد » .
زیرا آقایان ، فقط زنان را دید می زنند و این بدان معنا نیست که آنها - همانند بازیکن بزرگ گلف ، آقای « تایگر وودز » یا « جس جیمز » ، همسر بازیگر سینما « ساندرا بلوک » - ، روابط غیرقانونی و زناکارانه با آن زنان داشته باشند .
بریزندین گفت : « محدوده ی مجازی از رفتارها وجود دارد که فراتر از آن نیز رفتارهای آسیب شناسانه قرار دارد » .
او گفت : « مسلما تایگر از خطوط قرمز عبور کرده است » . او افزود که « تعدادی اندک از این نمونه مردان ، سبب بدنام شدن همه ی مردها شده اند ».
بر اساس آنچه در کتاب « مغز مردان » آمده است : بهترین چیزی که نشان دهد که آیا مردان وفادارند یا نه این است که ببینیم آیا پدرانشان وفادار بوده اند یا نه . چرا که ژنی که منجر به تک همسری می شود ، وراثتی است .

 
کتاب کوچکی خواهد شد .
بریزندین می گوید پس از اینکه بعنوان یک کارشناس تفاوتهای جنسی با کتاب « مغز زنان » ، شهرتی برای خودش کسب کرد ، بفکر افتاد تا کتابی را به تحریر در آورد تا شاید بوسیله ی آن به این آرزو ، جامه ی عمل بپوشاند که بتواند منجر به ایجاد گفتگو و فهم متقابل بین زوج ها گردد .
او در دیباچه ی کتاب می گوید هنگامی که درباره ی طرح نوشتن کتاب « مغز مردان » با دوستانش صحبت کرد ، اغلب آنها گفتند که این کتاب ، کتاب کوچکی خواهد شد .
گرچه همینطور هم شد و این کتاب ، کوچکتر از کتاب قبلی بود . یعنی در حالیکه کتاب « مغز زنان » بدون یادداشتها و مراجع ، شامل 180 صفحه می شد ، کتاب « مغز مردان » بسیار فشرده تر و شامل 165 صفحه بود .
هر چند یادداشتها و مراجع 124 صفحه ای این کتاب ، گواه بر آن است که مغز مردان نیز به اندازه ی مغز زنان ، پیچیدگی دارد .
جلد این کتاب ، مغزی را نشان می دهد که از نوار پیوسته ای تشکیل شده است تا نشانگر صحت این ادعای نویسنده باشد که مردان حلال مشکلات هستند .
بریزندین می گوید : « مغز مردان ، چیزی بیش از یک مغز ثابت و منجمد است »
او می گوید : هنگامی که یک زن به یک مرد ، درباره ی چیزی که ناراحتش کرده ، سخن می گوید ، آن مرد احتمالا به جای اینکه به او بگوید « عزیزم ، من تو را درک میکنم و حالت را می فهمم » ، به او می گوید که چگونه باید بر این مشکل فایق آید . این در حالی است که آن زن ، نیازمند طنین یک همدردی عاطفی است.
او گفت : زنان بیش از آنکه رنجیده خاطر شوند ، باید بیاموزند که مردانشان چگونه ابراز عشق می کنند و یا چگونه ابراز همدردی و دلسوزی می کنند .
حتی مردانی نظیر شوهر « بریزندین » که یک دانشمند مغز و اعصاب شناخته شده ومشهور است دچار ضعف های عمده ای در این زمینه بوده که این خانم توانست آموزش های لازم را به او بدهد .
او می گوید : « من یک تکه کاغذ را روی کامپیوتر شوهرم چسباندم که روی آن نوشته بودم « عزیزم ، می دونم که چه حسی داری »
او افزود : « شوهرم این کلمات را با صدای بلند تکرار می کرد . گرچه ما می دانستیم که این کلمات از روی یک نوشته خوانده می شود ، ولی می خندیدیم و این خودش ، حس بهتری را در ما ایجاد می کرد » .
بریزندین می گوید او این دو کتاب را برای کمک به بیماران نوشته است و اکنون نیز از موفقیت تجاری آنها ، شگفت زده است . ( او یک کلینیک هورمون و روان را در سانفرانسیسکو اداره می کند و در دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو تدریس می کند )
او می گوید اکنون که به هر دو جنس زن ومرد در این دو کتاب پرداخته است ، هیچ طرحی برای نوشتن یک کتاب دیگر ندارد .
نوشته های این خانم ، منجر به ارائه ی پیشنهادات عجیبی به وی شده که او نیز ، آنها را رد کرده است .
فعالیت در امر مشاوره ی فروش بخش مایحتاج بانوان ، و یا میزبانی برنامه ی تلویزیونی که در خصوص تولیدات مایحتاج زنان ، از صابون گرفته تا لباس ، اقدام به ارائه ی مشاوره و تایید انواع خاصی از محصولات بنماید .
بریزندین می گوید نمی دانم که این بار از من میخواهند که چه چیزهایی را تایید کنم !
او می گوید : « امیدوارم هرچه باشد ، ویاگرا نباشد »

 

۲ نظر:

  1. کاش میشد ترجمه شده. همچین کتابایی توی وضعیت اجتماعی ما خیلی به درد میخوره.

    پاسخحذف
  2. بنظر نمی رسه که مردم ما ، هنوز ظرفیت برخورداری از این کتابها رو داشته باشن . بنابراین بهتره که محققین ایرانی ، با توجه به نوع آداب و رسوم ملی و همچنین در نظر گرفتن خطوط قرمز ملی و مذهبی و حکومتی ، اقدام به نگارش نوع وطنی این کتابها بکنند .
    آخه به نظر من هم ، در مباحث فرهنگی ، کپی برداری ها ، جواب خوبی نمی دهند.

    پاسخحذف

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats