۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

فراگیری زبان انگلیسی

امسال ، از سوی مقام معظم رهبری ، بعنوان « سال همت مضاعف ، کار مضاعف » نامگذاری گردیده است .
بسیاری از نهادها و ادارات ، صرفا در جهت نیل به اهداف پاچه خوارانه ی خودشان ، این شعار را به صورت نمادین و شعارگونه ، بکار گرفته اند . 
اکنون ، این شعار را در هر گوشه و کناری در مجموعه ها و نهادها و ادارات دولتی و نیمه دولتی و یا شرکت های خصوصی که روابط کاری نزدیکی با نهادهای دولتی دارند ، می بینیم . 
اما ...
با خودم فکر کردم که چرا ، این شعار که سوای از ظواهر و علت نامگذاری و هزار چیز دیگر ، نتواند نقطه ی شروعی برای من باشد.
فکر کردم که چرا من نتوانم از این شعار نمادین ، بعنوان نقطه ی آغازی برای خودم بهره بگیرم ؟
فکر کردم که چرا از این شعار ، سکوی پرشی برای خودم نسازم !
منی که سالهای زیادی از عمرم را به نحوی گذرانده ام که چندان رضایتم را جلب نکرده ، چرا امروز را ، نقطه ای برای جبران ، حداقل ، فقط بخشی از کاستی های گذشته ننمایم . 
بنابراین تصمیم گرفتم ، امسال را سال « همت مضاعف ، کار مضاعف » در زندگی شخصی خودم قرار دهم و تلاشی مجدد را در زندگی خودم آغاز کنم . 

در مرحله ی اول ، تصمیم گرفتم که روزی 15 کلمه ی انگلیسی را حفظ کنم . 
با محاسبه ی من ، با حفظ کردن روزانه 15 لغت ، در هر ماه می توانم450 لغت حفظ کنم که در نتیجه در طول 10 ماه ، می توانم 4500 لغت حفظ کنم . 
با توجه به اینکه فروردین ماه ، تمام شده و احتمالا برخی روزها ، بدلیل برخی برنامه های کاری و ... ، نتوانم برابر برنامه عمل کنم ، یک ماه هم فرجه برای خودم گذاشتم . یعنی به جای اینکه برنامه ی من برای 12 ماه ، تنظیم شده باشد ، برای 10 ماه تنظیم شده است . 
چند هفته پیش هم در یک کلاس زبان انگلیسی ، ثبت نام کردم تا بتوانم انگیزه ی بیشتری برای این کار پیدا کنم .

به مرور ، پیشرفتم را در آموزش زبان انگلیسی ، گزارش می کنم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats