۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

تحریم بنزین شروع شد


این روزها ، شاید داغ ترین خبر بین المللی ایران ، مساله ی تحریم هایی است که شامل ایران خواهد شد . تا کنون در نخستین قدم از دور جدید این تحریم ها ، برخی از شرکت های نفتی ، از جمله یک شرکت روسی ، فروش بنزین به ایران را متوقف کرده اند .
این خبر از سایت خبرگزاری روسیه به اطلاع شما می رسد .
مجموعه ی این تحریم ها ، صرفا بابت ممانعت از انجام غنی سازی اورانیوم در ایران است .
چند سال پیش ، غربی ها می گفتند که ایران حتی نباید سوخت هسته ای داشته باشد . اما اکنون ایران هسته ای را پذیرفته اند و علیرغم اینکه از توانایی ایران در غنی سازی 20 درصدی اورانیوم مطلعند ، می گویند که ایران نباید غنی سازی کند و ضمنا غنی سازی در خارج از کشور را هم صرفا با شرایط خودشان می خواهند .
بدیهی است که ایران زیر بار این روز گویی ها نخواهد رفت .
در نتیجه اوباما ایران را تهدید به حمله ی هسته ای می کند .
اما دولت و ملت ایران ، مقتدرانه ، همچون گذشته به پیش می رود .
اینک متن خبر را بخوانید :



کمپاني نفتي \"لوک اويل\" تصميم گرفته که از صدور مشتقات نفتي به ايران خودداري کند.

\"لف اسنيکوف\" تحليلگر \"ونشتورگ بانک\" روسيه در گفتگويي با روزنامه \"ار ب کا ديلي\" تاکيد کرد: \"لوک اويل\" صادرکننده اصلي فرآورده هاي نفتي به ايران محسوب نمي شود و برخي اوقات به اين کشور مشتقات نفتي صادر مي نمايد. اما در حال حاضر اين کمپاني به خاطر فشارهايي که از سوي دفتر مرکزي مسکو اعمال مي شود، تحويل اين اقلام را متوقف مي کند\".

از سوي ديگر در \"لوک اويل\" توضيح مي دهند: \"تحويل مستقيم بنزين به ايران هيچوقت انجام نشده است. ما دفتر فروش بين المللي LITASCO را در اختيار داريم که با حجم فروشي بيش از دو برابر آنچه که ما صادر مي کنيم، سر و کار دارد\".

اسنيکوف نيز در ادامه گفتگوي خود خاطر نشان کرد: \"براي ايران خروج \"لوک اويل\" پيامدهاي جدي در بر نخواهد داشت، بازار اين کشور به اندازه کافي رقابت پذير است\".

يادآوري مي کنيم که پايگاه اينترنتي \"گازيتا.رو\" روز گذشته گزارش داد که \"کمپاني روسي \"لوک اويل\" تحويل بنزين به ايران را در حاشيه تدارک تحريم هاي بين المللي عليه اين کشور متوقف نمود.

پيش از اين هم کمپاني نفتي Royal Dutch Shell فروش بنزين به ايران را متوقف کرده بود. اين کمپاني نيز از ترس تحريم هاي آمريکا عليه ايران صدور بنزين به اين کشور را متوقف کرد. کمپاني انگليسي-دانمارکي Shell به کمپاني هاي \"بريتيش پتروليوم\"، Reliance Industries و Glencore ملحق شد که فروش بنزين را به ايران متوقف کرده و يا تصميم گرفتند که قراردادهاي جديدي با اين کشور که خود يکي از صادرکنندگان عمده نفت خام در جهان محسوب مي شود، منعقد نکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats