۱۳۸۹ شهریور ۱۰, چهارشنبه

نوازش کانگرو

يك نوزاد نارس در استراليا كه به گفته پزشكان مرده بود پس از آنكه مورد نوازشهاي مادر قرار گرفت زنده شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، والدين اين نوزاد با شور و شوق از اين معجزه شگفت انگيز و الهي ياد مي كنند. اين زوج جوان كه كيت و ديويد اوگ نام دارند در سيدني استراليا زندگي مي كنند. 5 ماه پيش كيت كه هفتمين ماه بارداري خود را پشت سر مي گذاشت به بيمارستان منتقل شد و دوقلوهاي وي به نامهاي جيمي و اميلي نارس متولد شدند اما جيمي كه در لحظه تولد تنها كمي بيش از 900 گرم وزن داشت پس از چند دقيقه مرد.
پزشكان اين خبر را به والدين آن اعلام كردند اما كيت و ديويد خواستند كه چند لحظه اي نوزاد را در آغوش خود نگه دارند.
اما پس از گذشت دو ساعت كه جيمي در آغوش مادر بود و مادر نام آن را صدا مي كرد اولين علائم حيات را از خود نشان داد.
اين زوج جوان بلافاصله به پزشكان اطلاع دارند و آنها پس از انجام معايناتي واكنشهاي طبيعي عصبي نوزاد را تائيد كردند.
براساس گزارش ديلي ميل، در اين لحظه كيت تصميم گرفت چند قطره شير را روي لبهاي نوزاد بريزد و اين كار را تا زماني كه نوزاد بيدار شد ادامه داد و سرانجام اين نوزاد پس از دو ساعت بدون هيچ گونه علائم حياتي، زندگي خود را آغاز كرد و براي اولين بار نفس كشيد.
مادر اين نوزاد در اين خصوص گفت: "ما خوش شانس ترين آدمهاي دنيا هستيم. اين پايان خوش با درمانهاي پوست به پوست و مادر- فرزند قابل توضيح است. اين درمانها به كودكان بيمار كمك مي كنند كه زنده بمانند. اين درمان در استراليا با عنوان نوازش كانگرو شناخته مي شود."
اين مادر استراليايي افزود: "دستها و پاهاي كوچكش بدون پاسخ به تحريكات افتاده بودند و حركت نمي كردند. من آن را به خودم چسباندم و شروع به حرف زدن با جيمي كردم و اسمش را صدا زدم و به او درباره خواهرش و پروژه هاي آينده خانواده گفتم و بعد ناگهان اولين علائم حيات را نشان داد. كم كم چشمانش را باز كرد. من دكترها را صدا زدم اما هيچكس حرف من را باور نمي كرد."
پزشكان معتقدند كه اعلام خبر مرگ اين نوزاد به دليل تشخيص اشتباه پزشكي بوده است با وجود اين، اين زوج معتقدند كه معجزه الهي جيمي را به آنها بازگردانده است.
ديويد در اين خصوص به تلويزيون استراليا گفت: "ما خوش شانس ترين والدين دنيا هستيم. اگر كيت در كار خود پافشاري نمي كرد اكنون احتمالا جيمي در بين ما نبود."



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند . 
  • اگر حوصله ی نظر دادن ندارید و یا اصلا نظری در این باره ندارید ، می توانید در قسمت « واکنش ها » در پایین همین متن ، فقط بر روی یک عبارت کلیک کرده و آن عبارت ، واکنش شما به این متن خواهد بود .                      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats