۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

جراحت

سریال رمضانی « جراحت » در قسمت های پایانی خود به سر می برد . 
امروز ، بخشی از مصائب و مشکلات خانواده ی موضوع فیلم تداوم داشت . 
بارانی شدید در بخشی از استان خراسان باریدن گرفته بود و سوژه های فیلم دچار تصادف و دردسری بزرگ شده بودند که مضاف بر سایر معضلات این خانواده شده بود . 
یک نکته ی جالب در کشور ایران و در سریالها و فیلم های ما این است که همه ی صحنه های جالب توجه و حساس ، زیر باران رخ می دهد . 
در اکثر این فیلم ها ، بارندگی شدید و رگباری وجود دارد . 
این در حالیست که همه می دانیم که کشور ایران ، کشوری است با بارندگی کم . 
اینکه اتفاقات و رویدادها در زیر آفتاب داغ و سوزان باشد ، ایرادی ندارد و وضعیتی کاملا عادی و معمولی است . 
خیلی از ما ، بارها درگرمای طاقت فرسا گیر کرده ایم . 
اما خودتان قضاوت کنید . میزان روزهایی که زیر بارش سنگین باران بوده اید به نسبت روزهایی که زیر تابش آفتاب بوده اید چگونه بوده است ؟ 
منطقی نیست که در این کشور خشک ، آنهم در استانهای خشکی مثل تهران یا خراسان ، همواره در سریالهای تلویزیونی و فیلم های سینمایی ، بارندگی داشته باشیم . 
اما نکته ی دیگر ...
در سراسر سریال جراحت ، نکته ای که توجه من را به خودش جلب کرد ، فریاد زدن های بی اندازه ی کارکترهای سریال است . از کوچک و بزرگ در این سریال فریاد می زنند . بخش اعظمی از سریال ، در حال پخش صدای فریاد بازیگران است. اولا اینکه این نوع چیزها ، بد آموزی دارد . و مردم فکر می کنند که هر کسی که از چیزی ناراحت شد ، باید فریاد کند و داد بزند . ثانیا کمی غیر عادی و غیر طبیعی است . اینها واقعا زیاد و بیش از حد داد می زنند . 
چرا داد زدن ، اینقدر مورد توجه کارگردان بوده ، نمی دانم !

پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند . 
  • اگر حوصله ی نظر دادن ندارید و یا اصلا نظری در این باره ندارید ، می توانید در قسمت « واکنش ها » در پایین همین متن ، فقط بر روی یک عبارت کلیک کرده و آن عبارت ، واکنش شما به این متن خواهد بود .                      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats