۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

مشکلات فرهنگیان با کارت سخا

وزارت مکرمه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ، عناصر فرهنگی را مفتخر به دریافت کارتی نموده که به گفته ی وزیر مربوطه سبب تحولی در مسائل معیشتی آنان خواهد شد . اما بررسی موضوع ، مشکلات و نواقص این طرح را نشان می دهد . 
این کارت ، ماهها قبل به فرهنگیان تحویل گردید ، در حالیکه هیچ مبلغی در آن کارت وجود نداشت و مسئولین مربوطه ، می گفتند که این کارت ، هنوز شارژ نشده است . پس از گذشت چندین ماه ، کارت سخا شارژ شد . در حالیکه چندین ماه ، این کارت صرفا یک کارت نمایشی بود که ارزش آن از تکه ای مقوا بیشتر نبود ، بالاخره شارژ شد . اما از این به بعد هم این کارت ، برای خودش داستانی دارد . 
اولا از سوی سازمان مربوطه و وزارتخانه ی متبوع ، هیچگونه اطلاع رسانی و خبر رسانی در خصوص مراکز طرف قرارداد منتشر نشده و کارکنان فرهنگی ، عملا در شناسایی مراکز خرید طرف قرارداد آموزش و پرورش به منظور استفاده از کارت سخا ، دچار سرگیجه شده و نمی توانند انتخاب درست و بجایی داشته باشند . 
اخیرا اعلام شد که مراکز فروش « اتکا » و « رفاه » ، کارت سخا را می پذیرند . اولا که فروشگاههای اتکا و رفاه در شهرستانهای کوچک وجود ندارند و بنابراین فرهنگیان کل کشور بایستی به مراکز استانها مراجعه کنند . یعنی اجبارا بایستی مصرف سوخت و بنزین و ... افزایش یابد . این طرح کاملا در راستای هدفمندی یارانه ها و هماهنگ با اهداف دولت در صرفه جوی در مصرف سوخت می باشد . در حالیکه تبلیغات دولتی ، اصرار بر صرفه جویی در مصرف سوخت دارد ، این اقدام آموزش و پرورش ، فرهنگیان را مجبور می کند که از شهرستانهای دور و نزدیک به مراکز استانهای مربوطه مراجعه کنند . 
از سوی دیگر با بررسی اجمالی که در فروشگاه اتکای شهر رشت بعمل آمد مشخص گردید که تعداد غرفه هایی که کارت سخا را می پذیرند ، محدود به دو الی سه غرفه می باشد و بقیه غرفه ها از پذیرش کارت سخا ، امتناع می کنند . ضمنا قیمت کالاهای ارائه شده در این غرفه ها ، از قیمت همان کالا در بازار ، بسیار گران تر است . به گونه ای که خرید از این فروشگاه و از این غرفه ها را عملا ، نوعی حماقت می توان دانست که هر آدم عاقلی از آن امتناع می ورزد . تفاوت قیمت ها بعضا به مبالغی حدود 100 الی 200 هزار تومان می رسد . 
بایسته است دولت مکرمه و فخیمه ی جمهوری اسلامی ایران ، و وزارت آموزش و پرورش ، تدابیری در خصوص نحوه ی استفاده از کارتهای سخا اندیشیده و ضمنا در صورت امکان ، خبر رسانی در خصوص امکانات و تدابیر رفاهی و معیشتی آموزش و پرورش را به طور جداگانه و در صفحه ای مستقل ، در سایت خود به اطلاع فرهنگیان زحمتکش و پر تلاش این مرز و بوم رسانیده و ضمنا سعی کنند از ارائه ی کارتهای تقلبی که چند ماه ، خالی از هر گونه وجهی است و پس از آن نیز امکان خرید از فروشگاهها نیز وجود ندارد ، خودداری کنند .



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند . 
  • اگر حوصله ی نظر دادن ندارید و یا اصلا نظری در این باره ندارید ، می توانید در قسمت « واکنش ها » در پایین همین متن ، فقط بر روی یک عبارت کلیک کرده و آن عبارت ، واکنش شما به این متن خواهد بود .                      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats