۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

77 کشته در سانحه ی هوایی



به گزارش خبرگزاری رسمی ایرنا ، حداقل 77 نفر در سقوط هواپیمای مسافربری در روز یکشنبه کشته شدند . 
به گفته ی مقامات رسمی ، بوئینگ 727 خطوط هوایی ایران در حالیکه در صدد فرود در شرایط بد جوی با 106 سرنشین بود ، سقوط کرد . حداقل هشت مجروح نیز وضعیت وخیمی دارند . 
ایرنا به نقل از جانشین پزشک قانونی آذربایجانغربی گفت : « تا کنون هویت 52 نفر از 77 قربانی این سانحه ، شناسایی شده است . در بین کشته شدگان ، 36 مرد و 16 زن قرار دارد . » 
خبرگزاری نیمه رسمی مهر گفت 4 نفر تبعه عراق نیز در بین کشته شدگان بودند . 
احمد مجیدی ، رئیس دفتر مدیریت بحران در وزارت راه و ترابری به خبرگزاری ایسنا گفت که این پرواز در تهران با شرایط دید مناسبی پرواز کرده است . به گزارش تلویزیون ایران ، زمانیکه هواپیما به ارومیه رسید ، در منطقه ای کوهستانی در نزدیکی مرز ترکیه ، حدود 1000 کیلومتری شمالغرب پایتخت ، در شرایط بارش برف و مه گرفتگی ، میدان دید به صفر رسید . 
قطع برق 
به نقل از ایسنا ، حسین حقیقی ، یکی از بازماندگان این سانحه گفت که خلبان اعلام فرود اضطراری کرد . سپس دقیقا مثل فیلم ها ، هواپیما با زمین برخورد کرده و برق هواپیما قطع شد . من از هوش رفتم و دیگر چیزی نفهمیدم . » 
نسرین فتاح زاده ، مسافر دیگر ، می گوید امدادگران صندلیهای هواپیما را بریدند تا بتوانند او را نجات دهند . 
رئیس جمهور محمود احمدی نژاد ، در پی گزارش پیدا شدن جعبه ی سیاه هواپیما ، توسط خبرگزاری ایرنا ، دستور تسریع بازرسیها را صادر کرده است . 
ایرنا گفت : « استاندار ، سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرده است » . 
تلویزیون دولتی ، لاشه ی هواپیما را نشان داد که بر اثر شدت فشار وارده به چندین قسمت تکه تکه شده و شکافهای عظیمی در بدنه ی آن ایجاد شده بود . آخرین سانحه ی هوایی بزرگ در جولای 2009 رخ داد . هنگامی که شرکت هواپیمایی کاسپین با یک دستگاه توپولوف عازم ارمنستان بوده ، در نزدیکی قزوین در هوا آتش گرفته و به زمین سقوط کرده و همه ی 168 سرنشین آن کشته شدند . 
یکی از بدترین سوانح هوایی ایران ، در فوریه 2003 بود . هنگامیکه همه ی سرنشینان هواپیمای ایلیوشین نظامی ، در جنوب ایران سقوط کرده و همه ی 276 سرنشین آن شامل خدمه ی پروازی و سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، کشته شدند .

پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats