۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

وسیله ای برای کمک به زنان باردار دیابتی


تحقیقات نشان می دهد که یک لوزالمعده ی مصنوعی می تواند از مشکلات مهلک بالقوه ای که می تواند بر روی مادران دیابتی تاثیر بگذارد ، جلوگیری نماید . 
تنظیم میزان قند زنان باردار دیابتی به سبب تغییرات هورمونی آنان ، کار بسیار مشکلی است که می تواند عوارضی را در پی داشته باشد . 
دکتر هلن مورفی از دانشگاه کمبریج ،  به بی بی سی گفت : « نیمی از کودکانی که از مادران مبتلا به دیابت نوع یک بدنیا می آیند ، بدلیل میزان بیش از حد قند خون ، دارای اضافه وزن و چاقی هستند » 
لوزالمعده ی مصنوعی ، وسیله ای است به اندازه ی یک موبایل که در کفل بیمار جاگذاری شده و شامل دستگاهی است که به طور منظم میزان گلوکز را تحت نظر داشته و نیز دارای یک پمپ تزریق انسولین است . این دستگاه به طور خودکار میزان گلوکز خون را رصد کرده و انسولین را وارد مدار گردش خون می کند تا بدینوسیله سطح مطلوب قند خون را حفظ نماید . 
محققین آزمایشگاه تحقیقات پزشکی کمبریج ، لوزالمعده ی مصنوعی را بر روی 10 زن بیمار آزمایش کرده اند . 
یک حسگر ، به صورت مستمر ، میزان قند خون را رصد کرده و آن را به یک کامپیوتر ارسال و سپس به پمپ انسولین ، میزان تزریق هورمون را اعلام می کند . 
مطالعات قبلی حاکی از آن بود که سطح نرمال قند خون ، قابل حفظ کردن است . 
دکتر لاین فریم ، مدیر تحقیقات دیابت بریتانیا گفت : « گرچه قبلا ، این حیطه ی مهیج از تحقیقات ، بوسیله ی حامیان ما سرمایه گذاری شده ، ولیکن همچنان پتانسیل عظیمی برای هر چه ایمن تر کردن بارداری برای زنان مبتلا به دیابت نوع یک و فرزندانشان است . » 
« ما نیاز به مشاهده ی نتایج متعاقب گسترش این مطالعه هستیم . و بایستی آن را بر روی تعداد بیشتری از زنان آزمایش کنیم و سپس آن را به بیمارستانها و منازل ببریم » 
محققین گفتند که آنها ثابت کردند که تفکراتشان قابل اجراست و امیدوارند که در سالجاری آزمایشاتی را نیز در منازل داشته باشند .


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats