۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

77 کشته در سانحه ی هوایی ایران

9 ژانویه 2011
به گزارش شبکه ی ماهواره ای « پرس تی وی » در سانحه ی هوایی شمالغرب ایران ، 77 نفر کشته شدند . 
تقریبا 27 نفر دیگر بنا به گفته ی نصرت ملازاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ، در این سانحه مجروح شده اند . او افزود مصدومین به بیمارستان ارومیه منتقل شده اند . 
برپایه گزارشی که پیشتر از خبرگزاری نیمه رسمی فارس منتشر شده بود ، 72 نفر از 105 سرنشین این هواپیما از جمله 12 خدمه ی هواپیما در انی سانحه کشته شده و 23 نفر دیگر نیز مجروح شده اند . تعداد سرنشینان هواپیما نیز در گزارش های مختلف ، بین 104 تا 106 نفر ذکر شده است . 
رئیس جمهور احمدی نژاد پیام تسلیتی به خانواده ی قربانیان این حادثه منتشر کرده است . 
هواپیمای بوئینگ 727 که متعلق به شرکت هواپیمایی دولتی جمهوری اسلامی ایران است ، ساعت 1800 به وقت محلی از فرودگاه مهرآباد تهران پرواز کرده و در ساعت 19:45 به وقت محلی در نزدیک یک روستا در 15 کیلومتری ارومیه ، سقوط کرد . 
هنوز علت سانحه مشخص نشده است . ولی گزارشهای قبلی ، سانحه ی سقوط را به وضعیت بد جوی و بروز مشکلات فنی در هواپیما مرتبط دانسته اند . 
در گذشته ، شرکت های هواپیمایی ایران اعم از نظامی و غیرنظامی ، چندین مورد سانحه داشته اند . 
در جولای 2009 ، یک هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین در نزدیکی شهر قزوین سقوط کرده و همه 167 سرنشین آن کشته شدند . 
کارشناسان معتقدند که تحریمهای اعمال شده از سوی ایالات متحده ی آمریکا که متحدانش را از فروش هواپیما یا قطعات آن به ایران منع کرده ، سبب افت استاندارد های ایمنی در هواپیماهای نظامی و غیرنظامی و افزایش احتمال بروز سوانح هوایی بزرگتر در ناوگان هوایی ایران گردیده است .






پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats