۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

تبلیغات دروغین

این روزها ، یه تبلیغاتی از تلویزیون پخش می شه در باره ی « تن ماهی تحفه » که آخرش می گه « تحفه ، غذای کامل » .
این تبلیغات ، من رو به یاد یک تحلیلی از یکی از رسانه های ایرانی در باره ی تبلیغات توی « شبکه های فارسی ماهواره » انداخت که می گفت این شبکه های ماهواره ای با تبلیغات دروغ ، اجناس خودشون رو بیش از اون چیزی که هستند ، جلوه می دن و بعبارتی اجناس خودشون رو به مردم قالب می کنن .
تبلیغات توی هر جای دنیا ، یه خصوصیت خاصی داره .
توی آلمان ، بجای اینکه تبلیغات رو پر زرق و برق کنن ، بیشتر از محاسن و ویژگی های واقعی اون می گن . حتی سعی می کنن که بزرگنمایی هم نشه .
این روش درست تبلیغاته .
اما حقیقت اینه که شبکه های ماهواره ای فارسی ، واقعا تبلیغاتشون ، گنده گوئیه .
ولی تبلیغات تلویزیون ملی خودمون چی ؟
تحفه ، غذای کامل ؟
غذای کامل چیه و چه مشخصاتی داره ؟
به چی می شه گفت غذای کامل ؟
آیا این نوع تبلیغات ، اثرات غیرمستقیم بر سلیقه ی غذایی مردم نداره ؟
آیا می شه از یه طرف به مردم بگیم که خوردن تن ماهی ، زیادم خوب نیست و حتی همه ی نیازهای بدن رو برطرف نمی کنه و حتی در نوع خودش ، غذای کاملی نیست ؛ اما از طرف دیگه تبلیغ کنیم که « تحفه ، غذای کامل » ؟
چه کسی مسئول نظارت بر تبلیغات تلویزیونیه ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats