۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

درمان های جدید سرطان سینه

مدیرگروه پژوهشی سرطان سینه جهاد دانشگاهی: روش های جدید درمان سرطان سینه محدود شده و شامل برداشتن توده سرطانی و حاشیه سالم آن است و دیگر سینه در بیشتر موارد برداشته نمی شود.


به گزارش واحد مرکزی خبر دکتر آسیه الفت بخش روز چهارشنبه در سومین همایش سرطان سینه افزود: نگرانی بسیاری بانوان از مراجعه به پزشک و معاینه سینه ها به خصوص در مواردی که توده ای را در سینه خود احساس می کنند ترس از برداشته شدن سینه است در صورتی که با وارد شدن روش های جدید جراحی به این بیماری، در بیشتر موارد سرطان سینه دیگر سینه برداشته نمی شود و در صورتی که مراجعه در مراحل اولیه سرطان باشد موفقیت درمان او صددرصد است.

وی با بیان این که هنوز در برخی از موارد سرطان سینه در مراحل سه و چهار، پزشک مجبور به برداشتن سینه می شود اضافه کرد: در حال حاضر خوشبختانه جدیدترین روش های تشخیص سرطان سینه در بیشتر مراکز استان های کشور انجام می شود.

این جراح پستان، جراحی های همراه با حفظ سینه، پاک کردن غدد لنفاوی نگهبان به جای برداشتن همه غدد لنفاوی زیر بغل که در گذشته انجام می شد و با ورم شدید لنفاوی همراه بود و همچنین درمان های هورمونی مانند درمان با "هرسپتین" را، جدیدترین روش های درمانی سرطان سینه اعلام و اضافه کرد: همه این روش ها در کشور انجام می شود.

دکتر الفت بخش پیشگیری از سرطان سینه را مشابه آنچه که در سرطان دهانه رحم از طریق واکسیناسیون انجام می شود، امکان پذیر ندانست و گفت: با غربالگری سرطان سینه در خانم ها که شامل آموزش خودآزمایی ماهانه سینه ها، مراجعه سالانه به پزشک از سن20سالگی و انجام سالانه یا دو سال یک بار ماموگرافی از40سالگی، می توان از طریق تشخیص زودهنگام سرطان سینه از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

منبع : خبرگزاری الف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats