۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

شاهنامه ی اس 300

موشک های اس 300 هم برای خودش داستانی دارد .
اصلا هر کاری که افتاد دست این روس ها ، برای خودش می شود شاهنامه ای .
نیروگاه هسته ای بوشهر که با تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم خورده است ، بالاخره با هزاران اما و اگر و کلی منت و خواهش و التماس و ... ، سال گذشته یک تکانی به خودش داد و روسیه یک کارهایی را انجام داد .
روسیه ای که در طول تاریخ و مخصوصا در سالهای جاری ، نشان داده است که هرگز و تحت هیچ شرایطی ، یار وفاداری برای ایران نبوده و هرگز نمی تواند بعنوان متحد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران مطرح باشد ، این بار نیز در واگذاری موشک های اس 300 به ایران تخلف می کند .
این موشک ها به چین صادر می شود ، اما به ایران نه .
چین حتی بعد از ایران درخواست کرده بود . اما زودتر تحویل گرفت .
روسیه می گوید که موشک اس 300 دارای مشکلات فنی است که جهت رفع مشکلات فنی ، واگذاری آن به تعویق افتاده است .
چطور است که این موشک ها برای چین سالم است ، فقط برای ایران خراب است ؟
این گرگ سالهاست که با گله آشناست .


به گزارش سپاه نیوز به نقل از فارس؛ سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در خصوص تاثير قطعنامه 1929 بر تحويل سامانه اس 300 اظهار داشت: از نظر ما روسيه موظف به اجراي تعهدات خود بوده و اجراي مفاد اين قرارداد كه در خود قرارداد نيز تصريح شده است، هيچ مغايرتي با قوانين داخلي روسيه و مقررات بين‌المللي دو كشور ندارد و ما در چارچوب قرارداد في‌مابين، پيگير موضوع هستيم.
سردار وحيدي با بيان اينكه انتظار ايران اين است كه هرچه سريعتر اين موضوع اجرايي شود، افزود: عرف بين المللي ايجاب مي‌كند وقتي كشوري پاي قراردادي را امضا مي‌كند به اجراي آن نيز در موعد مقرر پايبند باشد و بديهي است در مقابل خسارتهاي ناشي از عدم اجراي آن نيز مسئوليت دارد. البته ضمانت اجراي عدم تعهد نيز جهت پيگيري پيش بيني شده است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه قاعدتا نبايد قطعنامه اخير هيچگونه تاثيري در تحويل سامانه موشكي اس 300 داشته باشد، گفت: البته ما پيش‌بيني هاي لازم را انجام داده‌ايم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats