۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

صدای آمریکا ، غول دروغ پراکنی جهان

رادیو آمریکا همواره بر این نکته تاکید دارد که وظیفه ی ما فقط خبررسانی است .
این رادیو که می خواهد با تکرار مکرر این پیام و تاکید بر اینکه رادیو آمریکا صرفا خبررسانی کرده و هیچگونه موضع گیری خاصی در این رابطه ندارد ، میخواهد این نظریه را به بیننده و خواننده و شنونده ی خود القاء کند که صدای آمریکا ، کاملا بیطرفانه به انعکاس خبرهای جهانی پرداخته و هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بعمل نیاورده و کم و زیادش نمی کند .
اما این رسانه ی سراسر فساد و پلیدی ، علاوه بر اینکه بارها ثابت کرده که بهیچوجه به اصول و قوانین خبرنگاری آزاد ، پایبند نبوده ، حتی در مواجهه با فساد اخلاقی اسفباری که مکررا در بخش فارسی صدای آمریکا رخ داده است ، حاضر نبوده که اطلاع رسانی آزادی داشته باشد . سایت خبری صدای آمریکا ، به سرعت خبر تجاوز به خانم ستاکی در صدای آمریکا را از سایت این برنامه حذف کرده و مردم را نامحرم دانسته و صلاح نمی داند که آبروی صدای آمریکا به خطر بیفتد . این خبر از روی سایت صدای آمریکا حذف می شود . هرگز اطلاع رسانی نمی شود که چه بر سر خانم ستاکی آمده و چه بلایی سر آن مرد هتاک و سایر مجموعه ای که این روند را بوجود آوردند ، آمده است . هرگز فعالان حقوق بشر ایرانی ، از حقوق از دست رفته ی این ایرانی غریب و ناتوان ، دفاع نکردند . هرگز این مجموعه های حقوق بشری مسخره ای که اگر یک مورچه در ایران پایش بشکند، فریاد حقوق بشرشان ، گوش فلک را کر می کند ، در دفاع از حیثیت و زندگی یک زن ایرانی در آمریکا دفاع نکردند .

چرا ؟
چون یک طرف قضیه ، دولت آمریکاست . چون که این قضیه به دولت آمریکا مرتبط است . چون این مساله می تواند وجهه ی صدای آمریکا را در سطح بین المللی کاهش دهد . چون که حتی اگر این اتفاق در بخش انگلیسی صدای آمریکا هم می افتاد ، باز هم زشت و ناپسند بود ، چه برسد به اینکه در بخش فارسی این رادیو ، چنین اتفاقی افتاده است .
بهرحال معنای آزادی را هم درک کردیم .
حقوق بشر را هم فهمیدیم .
بی طرفی در خبر رسانی را هم فهمیدیم .
و اما ....
فکر می کنید که اگر روزی ، خدای ناکرده ، این آقایان و این مجموعه بتواند به اوج قدرت درداخل مرزهای ایران برسد ، چه اتفاقی برای این مردم خواهد افتاد ؟
چه کسی می خواهد از ناموس این ملت دفاع کند ؟
یک عده انسان هرزه و کثیف ، رئوس قدرت ایران را در دست خواهند گرفت .
کسانی که حتی در دنیای آزاد با زیرساخت های متناسب با دنیای آزاد و با فرهنگی همسو با دنیای آزاد ، اینگونه در یک جمع خبری ، به یک زن تنها ، تجاوز می کنند . قضیه خیلی فرق می کند . این آقا می توانست با هر زن دیگری ، رابطه ی نامشروع داشته باشد .می توانست به فاحشه خانه برود و زنی را انتخاب کند . می توانست از بین همکاران خود در صدای آمریکا ، یکی از زنانی را که متمایل به رابطه ی جنسی با اوست را انتخاب کند .
اما این مرد کثیف ، زنی را به اجبار مورد تجاوز قرار داد .
آنهم به نحوی که وی مدتها در بیمارستان بستری گردیده است .
آیا این با انسانیت ، جور در می آید ؟
آیا این مجموعه که این شرایط را دیده و تحمل کرده ، آیا این مجموعه که چنین شرایطی را دیده و به جای دفاع از زن ستمدیده ، به حفظ موقعیت مردانه ی خود اندیشیده است ، می تواند و صلاحیت دارد که از آزادی ملت ایران دفاع کند ؟
آیا براستی اینان خواستار آزادی ملت ایرانند ؟
آیا اینها نگران حقوق بشر در ایران هستند ؟
بعید بنظر می رسد که اینگونه باشد .
بنظرم اینها دنبال این هستند که صرفا به اهداف و مطامع سیاسی و اقتصادی خود در ایران برسند و سپس مطامع جنسی خود را برآورده کرده و به عشق و حال خود می رسند .
اما هنوز ، هیچ نهادی از گروههای وابسته به حقوق بشر در پی رسیدگی به خانم ستاکی نبوده است .
اکنون که اگر یک گنجشک در ایران ، به جای جیک جیک ، بگوید شیک شیک ؛ می گویند این بنده خدا را آنقدر شکنجه کرده اند که نمی تواند بگوید جیک جیک ؛ بایسته است که گروههای مردمی و غیردولتی در ایران ، صرفا محض اینکه به ایرانیان مقیم آمریکا ثابت کنند ، که این رادیوی دروغین ، جز فریبکاری ، چیز دیگری نمی داند ، اعلامیه هایی را در سطح جهانی منتشر کنند و خواستار رسیدگی به مساله ی تجاوز به خانم ستاکی شوند و حتی اگر ممکن است مسایل حقوقی و کیفری ایشان را پیگیری و اگر لازم است ، یک وکیل آزاد از ایران ، به آنجا رفته و پیگیری پرونده ی ایشان را به صورت رایگان و داوطلبانه بر عهده بگیرد .
وقتی که قضیه ی ندا آقا سلطان با همه ی ابهامات عمده ای که داشته ، مدتها بوسیله ی ایادی آمریکا ، بعنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده می شود ، بایسته است که جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مردمی آن ، به نحو مناسبی از این افتضاح ایرانیان خودفروخته ی آمریکایی ، استفاده کرده و به دنیا بفهماند که دموکراسی آمریکایی ، چه هدفی را دنبال می کند .

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats