۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

آزار جنسی در صدای آمریکا

۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹
بخش خبری الف


هیات مدیره، مدیران و برخی از مقامات شبکه فارسی زبان صدای آمریکا به اتهام مخفی کردن آزارهای جنسی فراگیر و گسترده در این شبکه با شکایتی 150 میلیون دلاری تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
به گزارش الف، بنگاه حقوقی لری کلیمن LarryKlayman هفته گذشته با انتشار اطلاعيه اي، موضوع شكايت مجري صداي آمريكا از مديران اين شبكه را براي رسانه ها ارسال كرد.
گزارش اين بنگاه حقوقي آمريكايي نشان مي دهد زنانی که مورد آزار جنسی در شبکه فارسی زبان صدای آمریکا قرار گرفتند ( به ویژه الهام ستاکی گوینده خبر و ستاره این شبکه) زمانیکه به خاطر این آزارجنسی شکایت کردند، با اقدام تلافی جویانه و انتقام از سوی مقامات شبکه صدای آمریکا روبرو شدند.
بنابر اسناد پرونده، در نتیجه آزارهای جنسی و انتقام سخت شبکه صدای آمریکا، الهام ستاکی ناتوان و بیمار شده است و در حال حاضر دوران نقاهت خود را در منزلش در لس آنجلس می گذراند.
بنابر گزارش شرکت حقوقی پیگیر موضوع، پس از آنکه وکلای پرونده به نمایندگی از ستاکی علیه فرد متجاوز آزار جنسی و مقامات شبکه صدای آمریکا شکایت کردند، به این فرد متجاوز پول پرداخت شد و کارش را ترک کرد، در حالی که برای ستاکی حتی امکانات پزشکی متناسب خارج از این فضای کاری نامساعد از سوی شبکه صدای آمریکا مهیا نشد.

طی دوران نقاهت ستاکی، صدای آمریکا از دادن پول به وی ستاکی امتناع کرد که این اقدام باعث شد تا حتی وی از استطاعت مالی کمتری برای پرداخت پول به پزشکانش برخوردار باشد.

پال کولمر دورسی یکی از مقامات ارشد صدای آمریکا حتی تلاش کرد تا اقدامات تلافی جویانه و دیگر اقدامات غیرقانونی این شبکه را پنهان کند.
 
يادآوري مي شود شبكه فارسي صدای امریکا در هفته های بعد از انتخابات سال گذشته ادعای مهدی کروبی درباره «احتمال» تجاوز جنسی در بازداشتگاه هاي ایران را بصورت اغراق شده و بسيار وسيع پوشش مي داد. دفاع از حقوق زنان ايراني از جمله موضوعات دائمي گزارش ها و برنامه هاي این شبکه تلويزيوني است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats