۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

تجاوز کارگردان هالیوودی به یک دختر 16 ساله

رومن پولانسكي كارگردان مشهور هاليوودي روز گذشته متهم به تجاوز جنسي به يك بازيگر زن بريتانيايي زماني كه اين بازيگر 16 ساله بوده است شد، اين كارگردان در حال حاضر درگير پرونده جلوگيري از استردادش به آمريكا به اتهام آزار جنسي كودكان در پرونده مستقل ديگري است.
به گزارش تابناک اجتماعی،به نقل از تايمز؛ خانم شارلوت لوئيز كه در فيلم دزدان درياييپولانسكي در سال 1986 ايفاي نقش كرده بود ادعا كرده كه در سال 1982 در خانه اش در پاريس “به بدترين شكل ممكن” مورد تجاوز پولانسكي قرار گرفته است. پولانسكي به دليل پرونده تجاوز ديگري در سال 1977 در آمريكا در آن زمان در فرانسه به سر مي برد.
خانم لوئيز كه در لس آنجلس در كنفرانسي خبري حاضر شده بود بيان كرد: وي اين موضوع را مطرح كرده تا مطمئن شود كه سرانجام عدالت در مورد اين كارگردان مشهور سينما اجرا شود.
وكيل اين خانم كه اولين تجربه بازيگريش در سريال تلويزيوني گرنگ هيل در سال 1978 بوده است اعلام كرده كه موكلش حاضر است هر گاه كه لازم باشد با قيد سوگند شهادت دهد.
خانم لوئيز در متني كه در اين كنفرانس خواند اعلام كرد وي از لندن به لس آنجلس سفر كرده است تا با بازپرس پرونده اي كه پولانسكي هم اكنون در سوئيس در تلاش براي عدم استرداد به آمريكا در رابطه با آن است توضيحات و مطالبي را بيان كند و اثبات كند كه اين پرونده كه وكلاي پولانسكي آن را موضوع كوچكي خوانده اند اينگونه نبوده است.
وي گفت: من هم قرباني ديگر رومن پولانسكي هستم. وي به بدترين شكل ممكن و زماني كه تنها 16 سال سن داشتم و در حاليكه خودش 4 سال بود براي فرار از مجازات در آمريكا از اين كشور خارج شده بود به من تجاوز كرد.
وي افزود: آقاي پولانسكي مي دانست من 16 سال دارم و با اين وجود در آپارتمانش در پاريس خود را به من تحميل كرد. وي مرا مورد سوء استفاده قرار داد و از آن زمان به بعد هميشه عواقب رفتارش در زندگي من تاثير گذار بوده است.
وي همچنين بيان كرد آزارهاي وي شباهتهايي را با قرباني 13 ساله پولانسكي در سال 1977 كه يك مدل بوده داشته است اما جزئياتي را در اين مورد افشا نكرد.
مقامهاي دادستاني لس آنجلس هم ديدار و گفتگو با اين خانم را تاييد كرده اند.
پولانسكي در سال 1978 به دليل روابط نامشروع جنسي با سامانتا جيمر گناهكار شناخته شد. وي متهم به دادن مشروب و مواد مخدر به وي و سپس تعرض به اين دختر در خانه جك نيكلسون بازيگر ديگر هاليوودي در سال 1977 بوده است. اما قبل از تعيين مجازات وي از آمريكا خارج شد.
از آن زمان وي به اروپا پناهنده شده و كار هنري خود را در حالي ادامه داد كه هر لحظه امكان داشت هنگام بازگشت به آمريكا بازداشت شود. وي در سال 2003 جايزه اسكار بهترين كارگرداني را براي فيلم پيانيست به خود اختصاص داد.
پولانسكي در سپتامبر گذشته با درخواست دولت آمريكا در سوئيس تحت بازداشت خانگي قرار گرفته است. دادگاهي در كاليفرنيا در همين هفته حكم داد كه پولانسكي قبل از تعيين مجازات بايد به آمريكا بازگردانده شود و به اين ترتيب راه براي مقامهاي سوئيسي در جهت استرداد اين كاگردان 78 ساله باز شد.
گفتنی است، مسأله فساد اخلاقی اجتماعی و تجاوزات همواره جزو لاینفک بازیگران و چهره های هالیوودی بوده است که هموراه نیز افشا شده و رسوایی هایی را به بار آورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats