۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

چند نکته برای دل کندن از ویندوز اکس پی

شاید زمانی این ایده خوبی بود که شما بر استفاده از ویندوز XP خود پافشاری کنید و از خیر ارتقاء به ویندوز ویستا بگذرید اما اکنون ویندوز 7 به بازار آمده و خوبی های بسیاری دارد و شما هم بهتر است دیگر دل از ویندوز خود کنده و سوار بر موج ویندوز 7 شوید.
اما این ارتقاء نیز چندان خالی از زحمت نیست و بهتر است بگوییم بهتر است که ویندوز نازنین XP خود را پاک کرده و بعد به راحتی ویندوز 7 خود را نصب کنید.
- مهمترین کار در این راه این است که با مراجعه به سایت Windows 7 Upgrade Advisor و با نصب نرم افزار موجود در این سایت از قابلیت سیستم خود برای نصب این ویندوز آگاه شوید.
- نسخه نرم افزاری (فریمور) مادربورد خود را حتما به روز کنید برای این کار به وب سایت سازنده مادربرد خود مراجعه کنید.
- ویندوز 7 توانایی اجرای راه اندازهای سخت افزاری (درایور) ویندوز XP را ندارد با مراجعه به این آدرس Windows 7 Compatibility Center از وجود نسخه نرم افزاری هماهنگ با سخت افزار خود برای ویندوز 7 مطمئن شوید.
البته بعضی از راه اندازهای سخت افزاری ویندوز ویستا بر روی این ویندوز هم نصب می شود ولی احتمالا بازدهی سخت افزارتان کامل نخواهد بود.
- دلم هوایXP را دارد هنوز..!: حالت ویندوز XP
شما در ویندوز 7 دارای حالت اختصاصی اکس خواهید بود که می تواند حلال شما در اجرای برنامه های ویندوز Xp در این ویندوز باشد. برنامه هایی که توانایی اجرا در ویندوز هفت را ندارد.
اما مشکلی که این حالت دارد این است که در این سیستم عامل مجازی سخت افزارتان به درستی شناسایی نمی شود و یا گاهی اصلا شناسایی نمی شود.
مشکل دیگری که این سیستم عامل مجازی دارد این است که اصلا بعضی از مادربوردها و پردازنده ها این حالت (سیستم عامل مجازی) را پشتیبانی نمی کنند. شما قبلا باید از وجود این قابلیت در پردازنده خود مطمئن شوید.
توصیه آخر:
نکته آخر اینکه برای ارتقاء از ویندوز XP به ویندوز 7 چند نکته را فراموش نکنید:
1- این دو نسخه از ویندوز اطلاعات خود را در دو مکان متفاوت ذخیره می کنند.
2- ویندوز 7 بعد از نصب تمام فایل های سیستمی قدیمی را به پوشه Windows old منتقل می کند و وقتی شما می خواهید برنامه جدید را با داده های قدیمی هماهنگ کنید باید راهی طولانی را طی کنید.
اما باز هم در انتها می گییم که برای خلاصی از این مشکلات احتمالی ما پیشنهاد می کنیم که اطلاعات شخصی خود را بر روی یک حافظه مستقل منتقل کرده و غزل خداحافظی کامل با ویندوز XP را خوانده و با آغوشی باز به استقبال ویندوز هفت بروید. آهان راستی نصب نسخه clean ویندوز 7 را به عنوان آخرین پیشنهاد ما بپذیرید.
از ویندوز هفت خود لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats