۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

قسم حضرت عباس یا دم خروس ؟



قسم حضرت عباس یا دم خروس ؟

كلاس دوم ابتدایی توی مشهد ، اولین سال تحصیلی بود كه به مشهد اومده بودم .
اول ابتدایی توی لاهیجان بودم
یه روز كه یادم نیست به چه مناسبتی بود ، به تعدادی از بچه ها جایزه می دادن .
وقتی كه اولین نفر جایزه گرفت و مدیر مدرسه گفت كه تشویقشون كنین ، من شروع كردم به دست زدن .
ولی بقیه و مدیر مدرسه صلوات فرستادن .
همونجا فهمیدم كه اشتباه كردم .
همه صلوات فرستادن . همه . ولی من دست زدم .
بعدا مدیر مدرسه منو صدا زد تو دفتر و بهم گفت كه تو چرا دست زدی ؟ مگه نمی دونی كه امام گفته نباید دست بزنین. تو مسلمونی . وقتی كه گفتم تشویق كنین ، تو باید صلوات بفرستی .
من شیرفهم شدم و توی دو سالی كه تو مشهد درس خوندم ، هیچ وقت توی مدرسه دست نزدم .
آخه دست زدن گناه داشت . آخه امام گفته بود . یعنی مدیرمون اینطوری می گفت .
الان از اون موقع خیلی گذشته .
جامعه عوض شده
مردم عوض شدن
مسئولین هم عوض شدن .
انقلاب هم ....
نمی دونم
دیگه نمی دونم .


به مناسبت میلاد امام زمان ( عج ) توی یه جمع دولتی بودم

توی یه مراسم كه تعدادی از مقامات و مسئولین محلی دولتی هم توش حضور داشتن
توی قسمتی از مراسم جشن میلاد ، یه آقایی با ارگ خودش ، تعدادی آهنگ اجرا كرد .
آهنگ از روی یكی از آهنگای مبتذل انتخاب شده بود . فقط صدای خواننده نبود . در عوض یكی دیگه یه شعر دیگه رو روی این آهنگ می خوند .
بعدش یه آهنگ دیگه
آهنگا كاملا همون آهنگایی بود كه اگه گشت ارشاد توی گوشیت ببینه بهش می گه آهنگ مبتذل .
بعضی از حضار می گفتن كم كم ، آهنگا داره به سمت آهنگ بندری می ره .
حس و شور و حال همون مجالس لهو و لعب به حضار دست می داد .
انگار می خواستن بلند شن و برقصن .
بعدش یه آقایی اومد و مولودی خوند .
« اگه اون ماه نمونه
رخ خود را بنمونه
همه بت های زمون رو
سر جاشون می نشونه ... »
حضار بطور هماهنگ دست می زدن و شادی می كردن .
آخه میلاد منجی بود .
همه دست می زدن
صدای كف زدن ها ، همه جا رو پر كرده بود .
بعدش نمایش اجرا شد .
نمایش طنز بود
حضار وسط نمایش ، جاهایی كه بنظرشون جالب بود ، دست می زدن
جایی كه اونا دست نمی زدن هم صدای دست زدنی كه ضبط شده بود ، با همون ارگ پخش می شد .
همه جا صدای دست زدن می اومد .
می دونین این دست زدنا منو یاد چی انداخت ؟
...
...
...
نمی دونم چی باید بگم !
اسلام عوض شده ؟
انقلاب عوض شده ؟
یا اتفاق دیگه ای افتاده ؟
...
...
...
جالب اینجاست كه بعضی از مسئولین همون موقع ، كه اینقدر متعصبانه اسلام رو تفسیر می كردن و به اسم اسلام و امام و انقلاب ، به زور به خورد مردم می دادن ، حالا شدن داعیه دار و پرچم دار و رهبر اصلاحات !
نمی دونم
نمی دونم قسم حضرت عباس رو باور كنم یا دم خروس رو !!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats