۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

دوچرخه ضد سرقت


دوچرخه با سیستم ضدسرقت+عکس
۲۱ تير ۱۳۸۹
اگر اهل دوچرخه سواری در شهر باشيد، ممکن است با مشکل ربوده شدن دوچرخه خود پس از چند لحظه توقف برای خرید مواجه شده باشید. پس خوب می توانید درک کنید که داشتن یک قفل و يراق ویژه برای حفاظت از دوچرخه چقدر اهميت دارد










آقای کوين اسکات 21 ساله، با ارائه طرح دوچرخه انعطاف پذير سعی کرد تا ساده ترين راه را برای قفل کردن و حفاظت آن در برابر دزد دوچرخه در پیش گيرد. در این طرح دو ميله افقی که اسکلت بندی اصلی هر دوچرخه را می سازند، انعطاف پذير اند و می توانند به راحتی به دور میله ها و يا تیرک های موجود در امتداد خيابان ها حلقه شده و در هم قفل شوند. به نظر می رسد که دو میله افقی از چندین تکه لوله های کوچک تشکیل شده اند که با عبور کابل فلزی قوی از میان آنها، به هم می چسبند و استحکام لازم را برای استفاده از دوچرخه فراهم می آورند. هنگامی هم که بخواهید آن را ببندید، کابل را شل می کنید تا لوله ها از هم جدا شده و حالت انعطاف پذیر پیدا کنند.

این طرح در عين جذابیت که به نظر می رسد چندان از تکنولوژی روز بهره نبرده، راه ساده ای را به کارخانه های دوچرخه سازی نشان داده تا در زمان ساخت محصول، بيشتر به فکر حفاظت آن باشند.


© 2010 - الف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats