۱۳۸۹ تیر ۲۴, پنجشنبه

چه چیزی عوض شده ؟

امروز ، در گفتگو با یکی از دوستانم ، ایشان سوال بسیار جالبی را مطرح کرد .
یعنی ایشان گفت که دوست دارم این سوال را از یکی از مسئولین رسمی بپرسم و جواب قانع کننده ای از ایشان دریافت کنم که من را قانع کند که چرا اینگونه بوده و اینگونه شده .
ایشان گفت چرا در اوایل انقلاب ، اگر کسی مشروب می خورد ، نیروهای کمیته در سطح شهر به او می گفتند « ها » کن ، اگر دهنش بوی مشروب می داد ، همانجا در وسط خیابان او را مورد ضرب و شتم قرار می دادند یا اگر دستگاه ویدئو داشت ، همانجا در محل دستگیری ، مورد ضرب و شتم و توهین و تحقیر قرار می گرفت ، اما امروز چنین نیست و حتی برعکس ، به همین راحتی نمی توان به جرم « مشروب خواری » کسی را متهم کرد . نظر دادگاهها نسبت به این جرم عوض شده . « ویدئو » ، « سی دی » و رسانه های تصویری توسط دولت ترویج می شود . « ماهواره » با اغماض رسمی دولت ، تقریبا مورد استفاده همگان قرار می گیرد . فساد و فحشا بطور غیررسمی ، همه جا را در برگرفته است . اما برخورد دولت و مجامع قضایی ، بسیار با مدارا و ملایمت است و هرگز با رفتار متولیان اجرایی و نظامی همین سیستم در سی سال پیش ، قابل مقایسه نیست . چه چیزی عوض شده است ؟ مشکل کار کجا بوده است ؟ آیا آن رفتار ، اشتباه بوده ؟ اگر اشتباه بوده ، چرا به این وسعت اجرا شده ؟ اگر اشتباه نبوده ، چرا الان اجرا نمی شود ؟ ایا احکام اسلامی عوض شده است ؟ آیا دیدن فیلم سینمایی کاملا سالم در ویدئوی سی سال پیش جرم بوده ، اما الان حتی اگر فیلم مستهجن را در خانه ات ببینی ، چون در حریم شخصی ات بوده ، ایراد ندارد . چه چیزی عوض شده ؟ کجای قانون ، نظام ، احکام و ... عوض شده است ؟ چه تحولی ایجاد شده است ؟
سوال ایشان کاملا منطقی است .
دوستانی که در جمع حضور داشتند ، هر یک جوابی به این دوستمان دادند که مسلما این جوابها در محکومیت رفتار کمیته و سایر نهادهای اول انقلاب بود .
اما واقعا این رفتارها ، چگونه توجیه خواهد شد ؟
آیا می توان هر سلیقه ای را در دوره ای از زمان ، به ملت تحمیل کرد و با آنان مثل موش آزمایشگاهی رفتار کرد و پس از مدتی ، این رفتار را اصلاح کرد ؟
بایسته است که مسئولین ذیربط در خصوص نحوه ی عملکرد زیردستان خود ، با دقت عمل بیشتری رفتار کنند .
اینگونه رفتارهای شتاب زده و غیرکارشناسی و غیردینی و غیر اسلامی و غیرعقلانی ، تاثیرات ذهنی طولانی مدت بر افراد خواهد گذاشت . کما اینکه این دوست ما که حدود 40 سال سن دارد ، اینگونه دچار تضاد شده و چنین سوالاتی ، ذهن او را مشغول کرده است .


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند . 
  • اگر حوصله ی نظر دادن ندارید و یا اصلا نظری در این باره ندارید ، می توانید در قسمت « واکنش ها » در پایین همین متن ، فقط بر روی یک عبارت کلیک کرده و آن عبارت ، واکنش شما به این متن خواهد بود .                      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats