۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

درآمد افشین قطبی در مقایسه با مربیان دیگر جهان

اسکار تابارس سرمربی موفق تیم ملی اروگوئه که با آبی‌ها به مرحله نیمه نهایی رسید و مقابل هلند شکست خورد نصف درآمد قطبی را هم ندارد! او که بعد از سالها توانست اروگوئه را به این افتخار بزرگ برساند سالیانه 300 هزار دلار از فدارسیون فوتبال این کشور دریافت می‌کند یعنی دقیقا 500 هزار دلار کمتر از افشین قطبی.
افشین قطبی حتی از دومنک که در سال 2006 فرانسه را نایب قهرمان جهان کرد نیز بیشتر پول می‌گیرد.
13 مربی معروف دنیا که در جام جهانی روی نیمکت تیم‌های مختلف نشستند می‌توانند به فدارسیون‌های فوتبال کشور خود اعتراض کنند که چرا دستمزدشان بسیار کمتر از مربی تیمی است که نه به جام جهانی رسیده و نه موفقیتی در ماههای اخیر داشته!
به طور مثال اسکار تابارس سرمربی موفق تیم ملی اروگوئه که با آبی‌ها به مرحله نیمه نهایی رسید و مقابل هلند شکست خورد نصف درآمد قطبی را هم ندارد! او که بعد از سالها توانست اروگوئه را به این افتخار بزرگ برساند سالیانه 300 هزار دلار از فدارسیون فوتبال این کشور دریافت می‌کند یعنی دقیقا 500 هزار دلار کمتر از افشین قطبی.
در واقع نه تنها او بلکه 12 مربی معروف جام جهانی رقم دریافتی سالیانه شان از سرمربی تیم ملی ایران کمتر است. سردمدار این لیست ریمون دومنک سرمربی تیم ملی فرانسه است. هر چند او خروس‌ها را به موفقیت نرساند و در کنار این تیم افتضاح بزرگی به بار آورد اما پیش از جام مگر فدراسیون فوتبال فرانسه حدس می‌زد که این اتفاقات بیفتد و به او دستمزد کمی بدهد؟
دومنک که عنوان نایب قهرمانی جام جهانی 2006 را با این تیم به یدک می‌کشد سالیانه 720 هزار دلار از فدراسیون فوتبال فرانسه دریافت می‌کرد که در مقایسه با رقم قرار داد سرمربی تیم ملی ایران 80 هزار دلار کمتر است!
حتی رادومیر آنتیچ سرمربی معروف صربستان که سابقه مربیگری در دو تیم بزرگ دنیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا را دارد هم به گرد پای قطبی نمی‌رسد. او سالیانه 378 هزار دلار می‌گیرد که دقیقا مبلغ دریافتی‌اش 422 هزار دلار از سرمربی تیم ملی ایران کمتر است!
آنتیچ یکی از معروفترین و با کلاس‌ترین مربیان اروپاست که تنها با بدشانسی نتوانست تیم صربستان را به مرحله بعد برساند. آنها حتی در مرحله گروهی آلمان یکی از بهترین تیم‌های جام را شکست دادند اما او حالا می‌تواند سرش را به دیوار بکوبد که چرا نسبت به مربی دیگری که حتی تیمش را به جام جهانی نبرده و اغلب در سفر است کمتر می‌گیرد.
آنتیچ قطعا با حضور در ایران و مربیگری در یک تیم لیگه دسته دومی هم می‌تواند رقمی بیش از این دریافت کند چه رسد به اینکه سرمربی تیم ملی ایران شود.
لیست سرمربیانی که در جام جهانی حضور داشتند و کمتر از افشین قطبی پول گرفته‌اند به شرح زیر است:
1-ریمون دومنک سرمربی فرانسه 720 هزار دلار
2-هو جونگ مو سرمربی کره جنوبی 600 هزار دلار
3-مورتن اولسن سرمربی دانمارک 570 هزار دلار
4-میلووان راژوک سرمربی غنا 540 هزار دلار
5-باب بردلی سرمربی آمریکا 400 هزار دلار
6-رادومیر آنتیچ سرمربی صربستان 378 هزار دلار
7-ماتیاژ کک سرمربی اسلوانی 360 هزار دلار
8-جراردو مارتینو سرمربی پاراگوئه 360 هزار دلار
9-رباح سعدان سرمربی الجزایر 360 هزار دلار
10-رینالدو رئالدو سرمربی هندوراس 350 هزار دلار
11-ولادیمیر ویس سرمربی اسلواکی 310 هزار دلار
12-اسکار تابارس سرمربی اروگوئه 300 هزار دلار
13-جونگ هون سرمربی کره شمالی 250 هزار دلار
گردآوری: گروه خبر سیمرغ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats