۱۳۸۹ تیر ۱۵, سه‌شنبه

درج تصویر و پیوند در سایت کلوب

این نوشتار ، بنا به نیاز خواهرم « مهسا » درست شده .
که بتونه توی سایت « کلوب » مطلب بذاره .
مشکل خواهرم این بوده که نمی تونسته « عکس » بذاره توی مطالبش و « پیوند » ایجاد کنه .



ابتدا وارد سایت کلوب می شیم .

از صفحه اول عضویت خودمون ، می ریم توی قسمت اطلاعات من .
موس رو روی کلمه ی « اطلاعات من » نگه دارین .


حالا اگه می خوایم برای خودمون « وبلاگ » درست کنیم، روی کلمه ی « وبلاگ » کلیک می کنیم .
و اگه می خوایم مطالبی رو بنویسیم ، روی کلمه ی « مطالب من » کلیک می کنیم .
الان من در مورد « مطالب من » توضیح می دم که البته فرقی با موارد « وبلاگ » نداره .
اگه این رو یاد بگیرین ، اون رو هم به راحتی می تونین باهاش کار کنین .
موس رو روی کلمه ی « اطلاعات من » نگه دارین .
یه فهرست کشویی باز می شه .
از این فهرست ، روی کلمه ی « مطالب من » کلیک کنین .
پنجره ای باز می شه که توش جا واسه نوشتن داره .

فرض کنین من می خوام یه مطلب بنویسم با اسم « برادرسالاری »
مثلا من می خوام این عکس رو از سایت « خبرگزاری کتاب ایران » بردارم و بذارم توی مطالب خودم توی سایت کلوب تا دوستام از وجود این کتاب باخبر بشن.
اول از همه موضوع رو می نویسم .
موضوع رو توی قسمت « عنوان مطلب » می نویسیم .
نوع مطلب رو هم تعیین می کنیم . طنز ، آموزنده ، علمی ، دینی و ....
حالا یه چیزایی می نویسم
مثلا هر چی که دوست دارم درباره ی این کتاب بگم .

فکر کنین که نوشتم :
« این یه کتاب جالب و مهمه که خوندن این کتاب رو به همه ی زنای ایرونی توصیه می کنم »
حالا چند تا اینتر می زنم که اگه عکس گذاشتم ، زیرش جای خالی برای نوشتن مطالب بیشتر باشه .
میام دقیقا یه خطر زیر آخرین نوشته ی خودم ، کلیک می کنم که مکان نما ، اونجا قرار بگیره .
چون مکان نما هر جا باشه ، عکس هم همونجا قرار می گیره .
مثلا اگه ما یه خط مطلب نوشتیم . اما مکان نما روی خط هفتم بود ، عکس هم روی خط هفتم قرار می گیره .
خب .
مکان نما ، یه خط زیر آخرین نوشته ی ماست .
حالا روی عکس درخت ، بالای همین پنجره کلیک می کنیم .
اگه موس رو روی این عکس درخت نگه دارین ، یه نوشته میاد با عنوان « افزودن تصویر »

روی این علامت ، کلیک می کنیم .
یه پنجره باز می شه ، با عنوان « درج تصویر» .

حالا باید آدرس اون عکسی رو که میخوایم بذاریم ، اینجا بنویسیم .
خب .
می ریم به سایت یا وبلاگ یا هر صفحه ی اینترنتی که میخوایم عکس رو از اونجا برداریم .
روی عکس ، راست کلیک می کنیم .
روی copy image location کلیک می کنیم .

حالا بر می گردیم به همون پنجره ی « درج تصویر »
نوشته ی توی قسمت آدرس رو ، انتخاب می کنیم .
الان اون نوشته ، رنگی شده .

حالا روی اون راست کلیک می کنیم و از فهرستی که باز می شه ، روی کلمه ی paste کلیک می کنیم .
در پایین همین پنجره ، روی دکمه ی « پیش نمایش » کلیک می کنیم .
اگه آدرس رو درست وارد کرده باشیم ، اون عکس نشون داده می شه .
برای اینکه این عکس رو توی مطالب یا وبلاگ خودمون وارد کنیم ، روی دکمه ی « ثبت » کلیک می کنیم .
حالا می ریم به صفحه ی خودمون توی سایت کلوب و نتیجه رو می بینیم .

مطالبمون هست با یه عکس زیرش .
حالا میخوایم یه « پیوند » درست کنیم .
یعنی منبع نوشته ی خودمون رو بگیم .
پیوند می دونی یعنی چی ؟
یعنی اینکه یه کلمه ای رو می نویسی توی مطالبت .
هر کی که می خواد اون رو بخونه ، اگه موس رو ببره  روی این کلمه ، موس به شکل انگشت در میاد . اگه کلیک کنه روش ، می ره به اون سایتی که شما بهش پیوند زدین .
خب
ما میخوایم سایت « خبرگزاری کتاب ایران » رو پیوند بزنیم .
اما به چی ؟
باید اول یه چیزی نوشته شده باشه .
مثلا می نویسم : « منبع : خبرگزاری کتاب ایران »
این نوشته رو می خوام پیوند بزنم به آدرس سایت

حالا می رم توی صفحه ای که عکس رو یا مطلب رو ازش برداشتم . اصلا مهم نیست که مطلب برداشتم یا نه . فکر کنین اصلا میخوام یه سایت رو به دیگران معرفی کنم .
بهر حال می خوام این نوشته رو به یه آدرس اینترنتی پیوند بزنم که هر کی که رو این کلمه کلیک کرد ، بره به اون آدرس .
ما الان می خوایم سایت خانه ی کتاب ایران رو پیوند بزنیم به این کلمه .
می ریم توی سایت خانه ی کتاب ایران .
از توی میله ی آدرس بالای مرورگر ، راست کلیک می کنیم و آدرس سایت رو کپی می کنیم .

حالا بر می گردم توی کلوب
اون نوشته ای که می خوام پیوند بزنم رو انتخاب می کنم تا رنگی بشه .

حالا روی علامت پیوند در بالای همون پنجره کلیک می کنم .

یه پنجره ی جدید وا می شه ، با عنوان « درج/ویرایش لینک » .

اونجا باید آدرسی رو که کپی کرده بودیم وارد کنیم .
نوشته ی توی قسمت آدرس رو انتخاب می کنیم تا رنگی بشه

روی اون راست کلیک می کنیم .
یه فهرست باز میشه که ما از این فهرست ، روی کلمه ی paste کلیک می کنیم .
در قسمت « عنوان » ، اگه دلمون خواست ، یه چیزی می نویسیم . مثلا « خبرگزاری کتاب ایران »

در قسمت پنجره ی مقصد ، دو گزینه هست
« در صفحه ی خود بازشود »
« در پنجره جدید باز شود »
پیشنهاد می کنم که گزینه ی دوم رو انتخاب کنین.
اگه حالت اول رو انتخاب کنین ، وقتی که خواننده روی کلمه ی پیوند زده شده ، کلیک کنه ، مطالب همین صفحه ای که داشته می خونده عوض می شه و می ره روی سایتی که پیوند بهش زدین .
اما اگه حالت دوم رو کلیک کنین ، اگه خواننده روی کلمه ی پیوندزده شده ، کلیک کنه ، یه پنجره ی جدید برای رفتن به آدرس پیوند ، باز می شه .

حالا روی کلمه ی « ثبت » کلیک می کنیم .
می بینیم که اون کلماتی که انتخاب کرده بودیم و بهشون پیوند زدیم ، حالتشون عوض شده و خط دار شدن .

حالا روی کلمه ی ارسال کلیک می کنیم .

یه پیام میاد که « مطلب شما با موفقیت ارسال شد »
پیامی که به رنگ زرد ، می بینید .

اگه بخواین بازم مطلب بنویسین ، روی « ارسال مطلب » کلیک کنین.
« ارسال مطلب » برای نوشتن مطالب جدیده . و « مطالب » برای دیدن مطالب قبلیه .

حالا برای اینکه نتیجه ی کار خودمونو ببینیم ، روی عنوان « برادرسالاری » در بخش « مطالب » کلیک می کنیم .
مطلبمون نشون داده می شه .

عکس توش هست .
اگه روی خط آخر ، موس رو نگه داریم ، یه نوشته میاد با عنوان « خانه ی کتاب ایران »
اگه روش کلیک کنیم ، می ریم به سایت خانه ی کتاب ایران .
برای اینکه شما هم نتیجه ی کار من رو ببینین ، اینجا کلیک کنین .

امیدوارم که این نوشتار ، براتون مفید باشه .


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند . 
  • اگه احساس می کنید که نکته ای رو نگفتم ، توی قسمت نظرات بنویسین.
  • اگه نیاز هست که چیزی رو بیشتر توضیح بدم ، بازم توی قسمت نظرات بنویسین.
  • اگر حوصله ی نظر دادن ندارید و یا اصلا نظری در این باره ندارید ، می توانید در قسمت « واکنش ها » در پایین همین متن ، فقط بر روی یک عبارت کلیک کرده و آن عبارت ، واکنش شما به این متن خواهد بود .                      

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats