۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

جواب گستاخی های امارات


با گستاخی های امارات چه باید کرد؟
۱۷ تير ۱۳۸۹
فراخوان الف
با توجه به اقدام گستاخانه دولت امارات در مسدود کردن حساب بانکی 41 شرکت ایرانی و ابراز تمایل سفیر این دولت در سازمان ملل درباره حمله آمریکا به ایران، به نظر شما، دولت و ملت ایران در مقابل این اقدامات شیخ نشین امارات، چه واکنشهایی می توانند و باید انجام دهند؟

یادآوری می شود: امارات متحده عربی در سال 1350 از اتحاد 7 امیر نشین و با حمایت دولت انگلستان تاسیس شد. حکومت این کشور سلطنتی مطلقه است و در اختیار دو خانواده آل نهیان و آل مکتوم قرار دارد. این شیخ نشین به همراه سعودی، تنها دولتهایی در جهان بودند که حکومت طالبان در افغانستان را به رسمیت شناختند و هم اکنون هم از تروریستهای سلفی در منطقه حمایت می کنند.
دولت امارات با حمایت کامل انگلیس و آمریکا‍، ادعای مالکیت سه جزیره ایرانی را مطرح کرده است و از عبارات جعلی برای نامیدن «خلیج فارس» استفاده می کند.

در سالهای گذشته، دولت امارات با اجرای سیاستهای اقتصاد آزاد و رقابتی و جذب سرمایه گذاران خارجی، این شیخ نشین را به مرکز تجارت، خدمات بندری و بانکداری در خلیج فارس تبدیل کرده است.

امارات در سالهای گذشته همواره جزو شرکای اصلی تجاری ایران بوده است به طوری که در سال 1388 حدود 3میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده و در مقابل بیش از 14 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده است. این مبلغ جدای از میلیونها دلاری است که هرسال برخی خانواده های مرفه ایرانی در مراکز خرید و تفریح این شیخ نشین خرج می کنند. علاوه بر این، امارات مبداء اصلی مسیر باندهای قاچاق کالا به داخل ایران نیز محسوب می شود.

لطفا نظرات و پیشنهادهای خود درباره واکنش ملت و دولت ایران به تحرکات ضد ایرانی اخیر امارات، بطور مختصر و بدون استفاده از عبارات توهین آمیز‍ در کادر انتهایی این صفحه وارد و ارسال فرمایید.
ضمنا بجای ارسال پیشنهادها و نظرات تکراری، لطفا موافقت یا مخالفت خود را با نظرات وپیشنهادهای دیگر بینندگان ابراز فرمایید.‍

© 2010 - الف


به سایت الف بروید و نظرات خود را بنویسید 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats