۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

آدامس اکوادور در میانه

چندوقت پیش از سوپرمارکت کنار خونه م ، یه دونه آدامس گرفته بودم که شکل و شمایل جالبی داشت و 12 دونه آدامس رو ، توی یه جای خوشگل جا کرده بود که آدمو ترغیب به خریدنش می کرد . 
نکته ی جالب توی این آدامس ، این بود که تعداد آدامس هایی که داخل این جعبه بود ، روش نوشته شده بود . وزن آدامس هم روش نوشته شده بود . اونم به سه زبان . عربی ، انگلیسی و زبان خودشون که احتمالا اسپانیولی بود .
بعدش بخاطر اینکه یه مقایسه ای داشته باشم . از همون سوپر مارکت ، یعنی سوپر مارکت آقایی ، دوتا آدامس ایرانی گرفتم . یکی آدامس شیک و یکی دیگه آدامس سولو . یکی ساخت شرکت مینو و یکی دیگه ساخت شرکت گیلان قوت . 
بازم آدامس سولو یه سری اطلاعات کلی ، روش نوشته شده بود . اما آدامس شیک ، چیزی نداشت بجز محتویات تشکیل دهنده ی آدامس به دو زبان فارسی و عربی . 
بنابراین ، به واسطه ی این همه تفاوت ، کنجکاو شدم که یه سری به سایت این شرکت خارجی بزنم . 

عکسی که بالای این خط می بینین ، لوگوی این شرکته .
اما من دنبال همین آدامسی می گشتم که خریده بودم .
بالاخره هم پیداش کردم .

این همون آدامسیه که من خریده بودم
البته من رنگ سبزشو خریده بودم .

خیلی جالب بود .
اطلاعات مفیدی درباره ی هر محصول وجود داشت .
Flavor: SPEARMINT, TUTTI FRUTTI, MINT
Bags / Display per case: 68
Units per bag / Display: 60
Unit Weight (g): 2.8
Case Gross weight (kg): 16.24
Case Volume (m3): 0.0393
Code: 654


در ادامه به سایت مینو و به دنبال آدامس شیک رفتم . 

در بین مجموعه ی محصولات شرکت سابقه دار ، قدیمی و گردن کلفت مینو ، من به دنبال آدامس شیک می گشتم . 
ولی این آدامس خوشگلی که اونجا عکسشو گذاشته بودن کجا و این آدامس زپرتی که من خریده بودم کجا !!!
گرچه کلی عکس توی اینترنت درباره ی تبلیغ آدامس شیک در زمان شاه بود ، اما از این آدامس فلک زده ی من خبری نبود . 
اصلا هیچ توضیحی در مورد آدامس شیک پیدا نکردم . 
اما بعد از این ، سراغ شرکت گیلان قوت رفتم . 
و خوشبختانه این بار ، عکس آدامس خودمو پیدا کردم . 
گرچه سایت این شرکت ، نسبت به سایت شرکت مینو ، بهتر و جالب تر بود . 
اما وقتی که سایت این دو شرکت ایرانی رو با سایت اون شرکت خارجی مقایسه می کنیم ، تازه می فهمیم که چقدر مبحث تجارت الکترونیک توی کشور ما ضعیفه و اصلا هیچ راهی وجود نداشت که مثلا یه بنده خدایی توی عربستان ، توی هند یا چه می دونم توی یه کشور دورافتاده ی آفریقایی ، فقط با یک سفارش اینترنتی بتونه مشتری آدامسهای ما بشه . 
اصلا اگه اینا این سایت رو هم نداشتن ، زیاد فرق نمی کرد . چون سایتاشون اصلا جامعیت نداره . 
کسی که میره توی یه سایت ، می خواد یه سری اطلاعات بدست بیاره . اما اینا اطلاعاتی رو روی سایت گذاشتن که اگه از یه مغازه دار بپرسی ، کاملا به این سوالات ، جواب می ده . 
بنابراین سایت، کارامدی خوبی نداره .

حالا بماند که چرا و به چه دلیلی باید یک آدامس از کشور اکوادور به ایران بیاد .
خداوکیلی ، چند نفر از شما اسم کشور اکوادور رو شنیده .
خب بابا ، حالا شنیدین .
ولی انصافا می دونی اکوادور ، کجای دنیاست ؟
نه ، جون من می دونی ؟
نمی دونی دیگه .
حالا یه آدامس فکستنی ، از اونجا اومده اینجا . جل الخالق . می بینی قدرت خدا رو !!!!
آخه ، من از دست شما چی کار کنم ، چقده چیز یادتون بدم من .
حالا اومدیم من نبودم ، چه بلایی سر شما می اومد ، ها ؟
اگه دوست داشتین درباره ی اکوادور مطالب بیشتری بدونین به این آدرس سر بزنین . 
اما اینجا براتون یه عکس از موقعیت جغرافیایی این کشور می ذارم که بدونین که هیچ توجیهی نداره که محصولی که به سادگی توی ایران با کیفیت مشابه یا بالاتر تولید می شه ، از آمریکای جنوبی وارد ایران بشه . 



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند . 
  • اگر حوصله ی نظر دادن ندارید و یا اصلا نظری در این باره ندارید ، می توانید در قسمت « واکنش ها » در پایین همین متن ، فقط بر روی یک عبارت کلیک کرده و آن عبارت ، واکنش شما به این متن خواهد بود .                      

۲ نظر:

  1. آدامس های خارجی مثل فنر میمونن میندازی دهنت یه حرص و ولعی واسه جویدنش داری تا ساعتها هم جون داره اما آدامس ایرانی لاجونه ده دقیقه جویدی میشه مثل پودر باید بندازی دور طعم و مزه ای هم نداره همش شکره متاسفانه...

    پاسخحذف
  2. درسته .
    متاسفانه ایران در این زمینه ، محصولات قابل رقابتی با خارجیا نداره .

    پاسخحذف

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats