۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

پاسخ امام به زن خبرنگار

پاسخ محکم امام به زن خبرنگار در فرانسه
۲۲ بهمن ۱۳۸۹
۳ بهمن ۱۳۵۷- نوفل لوشاتو 
-[خبرنگار زن:] چون مرا به عنوان يک زن پذيرفته ايد، اين نشان دهندۀ اين است که نهضت ما يک نهضت مترقي است؛ اگرچه ديگران سعي کردند نشان دهند که عقب مانده است. فکر مي­کنيد به نظر شما آيا زنان ما بايد حتماً حجاب داشته باشند؟ مثلاً چيزي روي سر داشته باشند يا نه؟

- اينکه من شما را پذيرفته ام، من شما را نپذيرفته ام! شما آمده ايد اينجا و من نمي دانستم که شما مي خواهيد بياييد اينجا! و اين هم دليل بر اين نيست که اسلام مترقي است به مجرد اينکه شما آمديد اينجا!� اسلام مترقي است. مترقي هم به اين معني نيست که بعضي زنها يا مردهاي ما خيال کرده اند. ترقي به کمالات انساني و نفساني است، و با اثر بودن افراد در ملت و مملکت است نه اينکه سينما بروند و دانس بروند. و اينها ترقياتي است که براي شما درست کرده اند و شما را به عقب رانده اند؛ و بايد بعداً جبران بکنيم. شما آزاديد در کارهاي صحيح. در دانشگاه برويد و هر کاري که صحيح است بکنيد؛ و همه ملت در اين زمينه ها آزادند. اما اگر کاري خلاف عفّت بکنند و يا مضر به حال ملت -خلاف مليت- بکنند، جلوگير مي­شود؛ و اين دليل بر ترقي اسلام است. 

صحيفه امام، جلد پنجم، صفحه ۵۲۰-۵۲۱



© 2011 - الف





پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats