۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

گسترش سرطان در کشورهای توسعه یافته

لس آنجلس . 4 فوریه 2011 . خبرگزاری شینهوا
انجمن سرطان آمریکا ( ACS ) اعلام کرد که میزان سرطان در کشورهای توسعه یافته ، بدلیل تغییر شیوه های زندگی که در ارتباط با رشد اقتصادی است ، افزایش یافته است . 
به استناد اظهار این انجمن ، بیشترین آمار سرطان و نیز میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ( 7.1 میلیون نفر و 4.8 میلیون نفر ) در کشورهایی رخ می دهد که به لحاظ اقتصادی ، توسعه یافته هستند . 
این بدان معناست که رفتارهای ناسالم رشد یافته اند . رفتارهایی نظیر استعمال دخانیات ، زندگی کم تحرک و رژیم های غذایی بی ارزش . رفتارهایی که در نوع خود همزاد رشد اقتصادی هستند . 
گزارشی با عنوان « حقایق و اشکال سرطان جهانی » ، سرطان سینه ، ریه و روده ی بزرگ را مهمترین نوع تهدیدها دانست . 
بنا به گزارش این انجمن ، در سال 2008 ، به تعداد 12.7 میلیون نفر به افراد سرطانی افزوده شده و 7.6 میلیون نفر به سبب سرطان به کام مرگ رفته اند . این انجمن پیش بینی می کند این میزان در سال 2030 به دو برابر افزایش یابد . 
به استناد این گزارش در ملل توسعه یافته ی اقتصادی در سال 2008 ، شایع ترین سرطان در بین مردان ، سرطان پروستات ، ریه و روده ی بزرگ بودند در حالیکه شایع ترین سرطان در بین زنان ، سرطان سینه ، ریه و روده ی بزرگ بودند . 
در کشورهای در حال توسعه نیز بزرگترین خطر برای مردان ، سرطان ریه ، معده و کبد و بزرگترین خطر برای زنان ، سرطان سینه ، دهانه ی رحم و ریه هستند . 
این گزارش همچنین یادآور می شود که در حالیکه 10 درصد از همه ی سرطانها در کشورهای توسعه یافته ی اقتصادی ، تابعی از یک عفونت بوده ، این رقم در کشورهای در حال توسعه به 25 درصد می رسد . 
این انجمن ، خواستار گسترش تلاش های پیشگیرانه برای کاهش میزان سرطان شده است . 
دکتر اوتیس دبلیو براولی ، رئیس امور پزشکی این انجمن ، در سرمقاله ی این گزارش  ، پیشنهاد خود را اینگونه ارائه می دهد :  حدود یک سوم از مرگ و میرهای ناشی از سرطان در سال 2008 ( حدودا مرگ 7300 نفر در هر روز ) ، ممکن است با تمرکز بر روی عوامل قابل پیشگیری خطر ، نظیر استعمال دخانیات ، مشروبات الکلی ، الگوهای عفونتی و عادات غذایی .


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats