۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

آداب آمیزش

شخص مسلمانی از زیبایی زنی متعجب شد و فریفته ی او گردید . از امام باقر (ع) پرسید : آیا می توانم با او ازدواج کنم در حالی که دیوانه است ؟ حضرت فرمود : خیر ولی اگر کنیز ، مجنون باشد می توان با او آمیزش کرد ولی باید از تولید نسل خودداری کرد . 

امام صادق (ع) : مرد نباید با زن خود در شب چهارشنبه آمیزش کند ، زیرا جهنم در این روز به وجود آمد . 

امام کاظم (ع) : هر کسی در زیر نور آفتاب با همسر خویش جماع کند ، منتظر سقط جنین همسر خود باشد . 

امام صادق (ع) : در اول ، وسط و آخر هر ماه آمیزش نکنید که این باعث سقط جنین می شود و اگر فرزندی متولد شود ، ممکن است که به بیماری صرع یا جنون مبتلا گردد ، مگر نمی بینید شخص مصروع ، در اول ، وسط و آخر ماه به این بیماری مبتلا می شود .

رسول اکرم (ص) : اگر کسی با همسر خود در حال حیض آمیزش کند و فرزند او مبتلا به خوره یا پیسی شود ، هیچ کس جز خود را ملامت نکند . 

امام صادق (ع) : کسی با ما اهلبیت دشمنی نمی کند ، مگر این که زنازاده باشد و یا مادرش در حال حیض به او حامله شده باشد . 

پیامبر اکرم (ص) : به روش مرغان با همسران خود جماع نکنید ، بلکه اول با همسر خویش معاشقه و بازی کنید و بعد با او آمیزش کنید . 

امام صادق (ع) : در هنگام جماع با زن ، سخن نگویید که بیم آن می رود فرزندی که به دنیا می آید ، لال باشد و در وقت جماع به فرج همسر خود نگاه نکنید که ممکن است که فرزندی که بدنیا می آید ، نابینا شود . 

از امام کاظم (ع) پرسیده شد : آیا اشکال دارد که در هنگام جماع ، پوشش از روی مرد و زن کنار رود ؟ فرمودند : اشکالی ندارد . باز پرسیده شد : آیا اشکال دارد کسی فرج زن خود را ببوسد ؟ امام فرمودند : اشکال ندارد . 

از حضرت صادق (ع)  پرسیدند : اگر کسی زن خود را عریان کند و به او نظر کند ، آیا اشکال دارد ؟ امام فرمود : اشکال ندارد ، مگر لذتی از این بهتر وجود دارد ؟ باز سوال شد که آیا اشکال دارد کسی با دست با فرج همسر خود بازی کند ؟ امام فرمود : اشکال ندارد ، اما به غیر از اجزای بدن خود نباید از چیز دیگری استفاده کند . باز پرسیده شد : آیا جماع در آب اشکال دارد ؟ امام فرمود : اشکال ندارد . 
امام صادق (ع) : به حق آن خداوندی که جانم در قبضه ی قدرت اوست اگر شخصی با زن خود جماع کند و در آن خانه شخصی بیدار باشد ، و آنان را در این حالت ببیند ، یا سخن و صدای نفس آنان را بشنود ، فرزندی که از آنان متولد می شود ، رستگار نمی شود و زناکار خواهد شد . 

وقتی که امام سجاد (ع) قصد آمیزش داشت ، خدمتکاران را دور می کرد و درها را می بست و پرده ها را می آویخت . 

امام صادق (ع) : اگر کسی بعد از آمیزش با زن خود دوباره بخواهد با کنیز خود آمیزش کند ، باید پیش از غسل وضو بگیرد . 

در روایات آمده است که اگر شخصی بخواهد با کنیز خود آمیزش کند و در آن خانه شخص دیگری باشد و آنان را ببیند و یا صدای آنان را بشنود ، اشکالی ندارد . 

خوابیدن مرد بین دو کنیز اشکال ندارد ، اما خوابیدن مرد بین دو همسر خودش مکروه است . 

از جماع کردن رو به قبله نهی شده است . 

از امام صادق (ع) پرسیده شد : آیا مرد می تواند لخت (عریان ) جماع کند ؟ امام فرمود : خیر و نیز از جماع رو به قبله ، پشت به قبله و در کشتی نهی فرمود . 

امام کاظم (ع) : دوست ندارم هنگامی که شخص در سفر است و آب برای غسل ندارد ، جماع کند ، مگر آنکه ترس از ضرر داشته باشد . 

پیامبر اکرم (ص) : اگر شخصی محتلم شود و پیش از آن که غسل کند ، جماع نماید و فرزندی که از آنان متولد شود ، دیوانه گردد ، نباید جز خودش کسی را ملامت کند . 

امام صادق (ع) : جنب شدن هنگام زردی طلوع آفتاب و نیز هنگام زردی غروب آفتاب مکروه است . 

امام علی (ع) : آمیزش با همسر در شب اول ماه مبارک رمضان مستحب است . 

امام باقر (ع) : در زیر آسمان و بر سر راه مردم و در جایی که محل رفت و آمد است ، جماع نکنید ، زیرا خداوند و ملائکه و مردم شما را لعنت می کنند . 

امام باقر (ع) : هر کسی در میان ماه جماع کند ، خداوند و ملائکه او را لعنت می کنند . 

امام باقر (ع) : جایز نیست جماع کردن با دختر پیش از آنکه 9 سالش تمام شده باشد و اگر این کار را انجام دهد و آسیبی به دختر برسد ، آن شخص ضامن خواهد بود . 

پیامبر اکرم (ص) : هنگامی که مرد و زن جماع کنند نباید مانند دو الاغ عریان شوند ، زیرا در این صورت ملائکه از آنان دور می شوند . 

پیامبر اکرم (ص) : جماع کردن میان طلوع صبح (فجر ) تا طلوع خورشید و از هنگام فرو ریختن آفتاب تا برطرف شدن سرخی مغرب و در روزی که آفتاب بگیرد ( کسوف روی دهد ) و در شبی که خسوف روی دهد ( ماه بگیرد ) و در روز و یا شبی که بادهای سرخ ، سیاه و زرد بوزد ، مکروه است و در این مواقع باید از آمیزش خودداری کرد ، زیرا اگر آمیزش صورت گیرد و فرزندی به وجود آید ، آن چه دوست ندارد ، در آن فرزند مشاهده خواهد کرد ، زیرا آیات غضب الهی را سهل شمرده است . 

امام علی (ع) : هر گاه کسی دردی در بدن خود حس کرد یا حرارت بر مزاجش غالب شد ، با زن خود جماع کند تا درد بدن او ساکت شود . 





نام کتاب : نیازها و روابط دختران و پسران 
مولف : محسن ماجراجو
ناشر : انتشارات پارسایان
مدیریت تولید : محمد مظاهری 
نوبت چاپ : هفتم / 1383
چاپ و صحافی : چاپخانه دفتر تبلیغات اسلامی 
قیمت : 1700 تومان 
شابک : 9-04-8470-964


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats