۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

یک لاهیجانی در ترور چابهار

شب یازدهم محرم ( شام عاشورا ) ، موعد برگزاری عزاداری دسته محله پردسر در لاهیجان است . 
بنا به سنت قدیمی ، سینه زنان محله پردسر ، پس از سینه زدن در هفت محل قدیمی این شهر ، بهنگام سحرگاه ( حوالی ساعت چهار صبح ) و در پایان عزاداری شبانه ی خود که همگی در سطح خیابانهای شهر انجام شده ، به مزار شهدا رفته و برای رفتگان و اموات خود ، صلوات می فرستند و سینه می زنند . این امری پسندیده است که هر ساله تکرار شده و هر چند متر یک بار بر روی قبور اموات ، سینه زده شده و مکررا صلوات فرستاده می شود . 
در مراسم امسال ، فردی بود که عکسی را بهمراه خود داشت و گریه کنان ، این دسته ی عزاداری را همراهی می کرد . او گاه گریه می کرد و گاه در خود فرو رفته و با چهره ای مالامال از اندوه ، هیات عزاداران را همراهی می کرد . او هر چند وقت یک بار ، آن عکس را نگاه می کرد و بر روی آن دست می کشید . 
بالاخره برای او نیز صلوات گرفتند . یعنی برای آن کسی که عکس به او تعلق داشت و سپس با سخنانی که بین آن فرد و یکی از عزادارن رد و بدل می شد ، فهمیدم که او یکی از اهالی این محل است که در حمله ی تروریستی چابهار به شهادت رسیده است . او در چابهار در مراسم عزاداری شرکت داشته که با حمله ی تروریستی که در آن حدود چهل نفر به شهادت رسیدند ، او نیز به شهادت نائل شد . نامش انگار ، آقای « حسین پور صنعتی » بود .
واقعا رفتار و حرکات این تروریستهای نادان ، چیزی جز جهالت کور را به ذهن تداعی نمی کند . 
روحش شاد .

پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats