۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

گریه یک مرجع تقلید از دست برخی مداحان


گریه یک مرجع تقلید از دست برخی مداحان
۲۰ آذر ۱۳۸۹

مرحوم آیت الله میرزا جواد تبریزی(ره) که حقیقتا یکی از مراجع ولایی بود، روزی درروی منبر از دست برخی مداحان گریه کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین صادق سیاهکالی مرادی در حاشیه نشست اعضای جامعه مدرسین و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه با اشاره به این که انحرافات و بدعت ها به اساس عزاداری حسینی ضربه می زند، به بیان خاطره ای از آیت الله میرزا جواد تبریزی پرداخت و گفت: استاد عزیزمان مرحوم حضرت آیت الله تبریزی(ره) که حقیقتا یکی از مراجع ولایی بود. روزی از دست یکی از مداحان در روی منبر گریه کرد و فرمودند « برخی از مداحان می آیند و می گویند که مثلا من سگ حسینم! مگر امام حسین (ع) سگ می خواهد! اباعبدلله (ع) انسان هایی مثل حبیب، مسلم بن عقیل ، علی اکبر، عباس بن علی و ... می خواهد ؛ کسانی که عارف به دین باشند و به معنای حقیقی انسان باشند. همه ما هم باید به چنین الگوهای راستینی تأسی کنیم و سعی نماییم نه در حرف و شعار، بلکه در عمل، امام حسینی باشیم و مهم تر این که حسینی باقی بمانیم.
استادسطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: به تعبیر استاد شهید مطهری در روزگار کنونی ما باید برای دروغ هایی که به امام حسین(ع) بسته اند، گریه کنیم !
* روحانیت بدعت‌زدایی کند
وی با اشاره به رسالت حوزویان در عرصه بدعت زدایی، تاکید کرد: روحانیت، فضلا و اساتید حوزه باید زنگارها و تحریفاتی که در خصوص عزاداری ها در اذهان مردم ایجاد شده است را بزدایند.
این استاد حوزوی همچنین یادآور شد: ما باید راجع به این که چه چیزهایی باعث شد که کوفیان امام حسین (ع) را درست پنجاه سال بعد از ارتحال پیغمبر (ص) به شهادت برسانند، تحقیق و مطالعه کرده و ابعاد ماجرا را برای مردم به درستی تبیین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که این زمینه ها را باید شناخت و با توجه به این که خرافات در عزاداری‌ها ، برد حقیقی و معنوی مکتب امام حسین (ع) را ضایع می کند، این ها باید شناخته شده و طرد شوند.
حجت الاسلام و المسلمین صادق سیاهکالی مرادی ادامه داد: به نظر من بر عهده فضلا و محققین حوزه و حتی غیر حوزویان است که در این مسیر گام بردارند، همچنین از تحقیق های سالم و عمیق اساتید دانشگاهی نیزدرزمینه پاسخگویی به شبهات استفاده لازم را ببریم.



© 2010 - الف





پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats