۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

تصویر حضرت ابوالفضل در مختارنامه


جایگزین برای عدم نمایش چهره حضرت عباس(ع)
۱۴ آذر ۱۳۸۹


تهيه‌كننده‌ي سريال «مختارنامه» در پي انتقاد برخي از بزرگان مذهبي از به تصوير كشيدن چهره‌ي حضرت ابوالفضل(ع) در اين سريال، گفت: بحث حذف و يا كم كردن صحنه‌هاي مربوط به حضرت ابوالفضل(ع) مطرح نيست.

محمود فلاح در گفت‌وگو باايسنا، اضافه كرد: سعي مي‌كنيم تا حد امكان از راهكاري تكميلي استفاده كنيم كه تصوير حضرت ابوالفضل(ع) كمتر مشخص شود و اگر اين راهكار هم كارگر نشد از افكت‌هاي تصويري بهره مي‌بريم كه صورت مشخص نباشد.

وي ادامه داد: شايد بتوان راه‌هاي بهتري هم پيدا كرد؛ اين امر بستگي به نظر داوود ميرباقري ـ كارگردان «مختارنامه» ـ دارد، اما آخرين تصميم بر اين است كه از افكت‌هاي تصويري استفاده كنيم.

فلاح همچنين گفت: تصاوير آماده است و ما تصاويري را به تبع كار، فيلمبرداري كرده‌ايم، اما برخي مراجع تقليد به نشان دادن چهره‌ي حضرت ابوالفضل (ع) انتقاد كردند و سازمان صدا و سيما هم از ما خواسته و تصميم گرفته است، چهره نشان داده نشود.

به گزارش ايسنا، طي روزهاي اخير برخي از مراجع تقليد از جمله آيت‌الله العظمي وحيد خراساني به نشان دادن چهره‌ي حضرت ابوالفضل(ع) انتقاد كرده‌اند و البته برخي ديگر همچون آيت‌الله العظمي عزالدين حسيني زنجاني در پاسخ به استفتائي در خصوص نشان دادن چهره بازيگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) در سريال تلويزيوني «مختارنامه» اعلام كرده‌اند كه اشكالي ندارد. سريال «مختارنامه» طي سه قست اخير به پخش صحنه‌هاي كربلا پرداخته است.

***

سريال تلويزيوني «مختارنامه» در جديدترين قسمت خود، بار ديگر صحنه‌هايي از کربلا را نمايش مي‌دهد. در اين بخش محمود اردلان در نقش زهير بن قين و مريم بوباني در نقش دلهم همسر زهير ايفاي نقش خواهند کرد.

در قسمت يازدهم اين سريال تلويزيوني که روز جمعه ـ چهارم محرم ـ پخش مي‌شود، در مدت زماني بيش از 15 دقيقه به قصه مربوط به «زهير بن قين» پرداخته خواهد شد و از حضور وي در کربلا تا به شهادت رسيدن اين شخصيت به تصوير کشيده مي‌شود.

به گزارش ايسنا، همچنين خواننده‌ي زن لالايي تيتراژ «مختارنامه» كه پيش از اين مورد تقدير رييس سازمان صدا و سيما قرار گرفته بود، فردا شب به برنامه‌ي «كوچه راديو» مي‌رود. او پيش از اين با انتقاد به پخش صدايش در تيتراژ «مختارنامه» موجي خبري را به راه انداخته بود.


© 2010 - الف




پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats