۱۳۹۰ مرداد ۹, یکشنبه

فردوسی زیانکار بود !!!

این متن رو توی اینترنت خوندم . 
متنی که تا بحال نه شنیده بودم و نه خونده بودم و واقعا برام عجیب بود . 
فردوسی برای من ، فردی ستودنی و قابل احترامه . 
هیچوقت فکر نمی کردم که شهید مطهری ، اینجوری راجع به فردوسی بزرگ نظر بده . 
حالا این مطلب رو اینجا گذاشتم که شما هم بخونین و نظرتونو اگه خواستین بگین . 

مرتضی مطهری درباره فردوسی ،شاعر بزرگ ایرانی که زبان پارسی را زنده کرده است میگوید : فردوسي مردي زيانكار بود.زنده‌ كردن‌ لغات‌ فارسي‌ باستاني‌، برگشت‌ از تعاليم‌ قرآن‌ است‌. اینهمه‌ سر و صدا برای‌ عظمت‌ فردوسی‌، و جشنواره‌ و هزاره‌ و ساختن‌ مقبره‌، و دعوت‌ خارجیان‌ از تمام‌ کشورها برای‌ احیاءِ شاهنامه‌، و تجلیل‌ و تکریم‌ از این‌ مرد خاسر زیان‌ بردۀ تهیدست‌ برای‌ چیست‌؟! برای‌ آنست‌ که‌ در برابر لغت‌ قرآن‌ و زبان‌ عرب‌ که‌ زبان‌ اسلام‌ و زبان‌ رسول‌ الله‌ است‌، سی‌سال‌ عمر خود را به‌ عشق‌ دینارهای‌ سلطان‌ محمود غزنوی‌ به‌ باد داده‌ و
شاهنامۀ افسانه‌ای‌ را گرد آورده‌ است‌


پايگاه علوم و معارف اسلام.قسمتهايي
از كتاب نورملكوت قرآن - تاليف آيت الله مطهري/ جلد چهارم





پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats