۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

رقص در میلاد حضرت سجاد

به مناسبت میلاد امام سجاد ، دیروز مراسمی مذهبی در یکی از مساجد برگزار شده بود که در بیرون مسجد و در لابلای درختان روبروی مسجد ، جوانی با آهنگ مولودی که از بلندگوی مسجد پخش می شد ، در حال رقصیدن بود و دوستانش به آرامی برایش دست می زدند . 
باور کنید که این یک رویداد واقعی است که در درون مرزهای جمهوری اسلامی رخ داده است . 
کسی که با این آهنگ رقصیده است ، هم اکنون عازم سفر کربلا است و فردی است که مسلمان و معتقد است و نمی توان به او گفت که فردی بی دین است . 
اما بعضی وقتها ، این مولودی هایی که از مساجد و توسط مداحان اهل بیت خوانده و پخش می شود ، واقعا طرب انگیز و رقص آور است . 
و اما واقعا موضع دین در قبال این موضوع چیست ؟ 
آیا این نوع خواندن حلال است یا حرام ؟ 
غنا چیست و چه شعر یا ترانه ای را حرام می گویند ؟ 
چگونه می توان اشعار و ترانه های محسن یگانه را غیرقانونی دانست و آن را از تلویزیون ملی جمهوری اسلامی ایران پخش نکرد ، چگونه اشعار رضا صادقی از تلویزیون پخش نمی شود ، چگونه ترانه های یاس از تلویزیون پخش نمی شود ، در حالیکه هرگز رقص آور نیست ، اما نوعی از مداحی از همین تلویزیون پخش می شود که نه تنها رقص آور است ، بلکه بعضا به واسطه ی وزن و آهنگ شعر و حتی لحن خواندن آن ، کاملا کپی برداری از همین ترانه هایی است که تلویزیون ایران آن را پخش نکرده و ارشاد اسلامی ، آن را غیرقانونی می داند . 
من که کاملا گیج و سردرگم مانده ام . اصلا نمی دانم که ملاک و معیار خوب و بد چیست ! انگاری که هر چیزی که به نام « دین » باشد ، خوب است . و هر چیزی که به نام « دین » نباشد ، بد است . ملاک این است .



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats