۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

بلایای طبیعی یا قهر الهی ؟

این روزها ، مصادف است با زلزله و سونامی ژاپن و بلایای عظیمی که متعاقب آن با آسیب دیدگی نیروگاه اتمی ژاپن ، گریبانگیر مردم این کشور شده است . 
ژاپن یکی از معدود کشورهای آسیایی است که از نظر من ، غرق در فرهنگ و فساد غرب شده است . یکی از کشورهایی که از نظر من ، به لحاظ فرهنگی کاملا از دست رفته و مقهور و مغلوب غرب شده است . 
اما این نوشته ی من مربوط به این است که آیا این زلزله و این بلایایی که اکنون گریبانگیر جامعه ی ژاپن شده است ، نتیجه ی فساد آن و بعبارتی بلایی الهی است که به مجازات آن معاصی ، گریبانگیرشان شده است و یا اینکه یک حادثه ی طبیعی است که ناشی از برخی فعل و انفعالات زمین است و اصلا ربطی به معاصی و گناه بشر ندارد ؟
پدر گرامی بنده ، از حامیان و طرفداران پر و پا قرص نظام مقدس جمهوری اسلامی و یک مسلمان کاملا سنتی و هوادار جدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و همواره آرزومند آن است که نقش اول این مملکت ، بدون چون و چرا و به طور مطلق در اختیار سپاه پاسداران باشد . لازم به ذکر است که پدر من از جمله افرادی است که در گذشته ، کارمند اداره بازرگانی بوده و در زمان مهندس موسوی ، پاکسازی شده و از سیستم اداری جمهوری اسلامی ایران حذف شد . بهرحال او یک مسلمان سنتی ، با اعتقادات و عقاید خاص خودش است که علاقه ی فراوانی به شخص مقام معظم رهبری داشته و همواره خود را فدایی رهبر و نظام معرفی می کند . او اکنون یک کارگر ساختمانی است که شدیدا نیز در سن 58 سالگی فرسوده شده است . 
و اما ....
پدر بزرگوار بنده را اعتقاد بر این است که این زلزله ی ژاپن و نیز سونامی و مسائل و مشکلات هسته ای آن کشور ، ناشی از قهر و غضب الهی و در نتیجه ی معاصی و گناههایی است که ملت ژاپن داشته است . 
البته در مورد همه ی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی ایران ، پدرم چنین تعبیری دارد. کافی است در ایالات متحده ی آمریکا ، بادی بوزد ، ماشینی پنچر شود ، سیلی بیاید و یا بلایی سر یکی بیاید ، تا نمودی باشد از خشم خدا و دست قهار الهی . 
اما مساله ای که در خانه ی ما چالش بر انگیز شده و بعضا فرزندان خانه را رو در روی پدر قرار می دهد ، این است که آیا زلزله ی بم و زلزله ی منجیل و قزوین و گردوخاک های عجیب و غریب و سیل و آتش سوزی جنگل ها و ... نیز خشم و غضب الهی است و نشانگر دست قهار خداست که ملت گناهکار ایران را نشانه رفته است ؟ 
آیا اگر ملت ژاپن و آمریکا ، به واسطه ی معاصی خود مجازات می شوند ، پس ملت ایران نیز به همین دلیل در حال مجازات هستند ؟ و آیا اگر چنین باشد ، تفاوتی بین این ملت ها در معاصی و گناهان وجود دارد ؟ 
پدرم از دیدن خسارات و کشته های بلایای طبیعی ژاپن و آمریکا و .... بسی خوشحال شده و ضمن اینکه در چهره اش ، بسیار خوشحال است ، بلکه ضمن شنیدن اخبار آن از تلویزیون و ماهواره ، مکررا با صدای بلند ، خدا را سپاس گفته و عذاب شدیدتر برای آنان را از خدا خواستار می گردد . 

و حالا سوال اینجاست که 
آیا این وقایع ، بلای الهی است و یا یک حادثه ی طبیعی ؟


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats