۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

جعل نام خلیج فارس توسط عراق


عراق هم نام خلیج فارس را جعل کرد
۱۱ اسفند ۱۳۸۹
کارشناسان کتابخانه مجلس ایران که برای خرید از نمایشگاه کتاب نجف و بغداد به عراق سفر کرده بودند، با ناشرانی روبه رو شدند که به تبلیغ علیه ایران و خلیج همیشه فارس دست زده‌‌اند تا جایی که یک ناشر با نام "خلیج العربی" نیز در نمایشگاه حضور داشته است.

علی‌اکبر زارع بیدکی مدیر فراهم‌آوری منابع کتابخانه مجلس شورای اسلامی که همراه با هیئتی به عراق سفر کرده بود تا در نمایشگاه کتاب نجف و بغداد شرکت کند درباره مشاهدات خود و حاصل سفر برای کتابخانه مجلس به مهر اینگونه گفت: یکی از مواردی که با آن روبه رو شدیم تبلیغات سویی بود که در کتاب‌ها علیه ایران می‌شد به طور نمونه توسط ناشران عراقی و بیروتی کتاب‌های متنوعی درباره خلیج فارس در دسترس بود که در آنها خلیج فارس را با عنوان� مجعول خلیج العربی معرفی کرده بودند. این کتاب‌ها غالبا با کیفیت مناسب و قیمت پایین در دسترس بود.

وی با ابراز تاسف از چنین برخوردهایی عناون کرد: متاسفانه این کتاب‌ها فروش هم می‌رفت و گویی ناشران در این زمینه هماهنگ بودند. حتی یک ناشر که نامش "خلیج العربی" بود کتاب‌هایی با موضوعات مختلف را با بهترین کیفیت چاپ و گرافیک مناسب و به ویژه با قیمت پایین در معرض فروش گذاشته بود.

زارع� بیدکی در ادامه گفت: حتی آرمی که برای نام خود طراحی کرده بود سعی شده با بهترین گرافیک باشد و این آرم به طور ویژه روی جلد همه کتاب‌هایش درج شده بود. امیدوارم حال که آنها دست به چنین تبلیغاتی علیه ایران زده‌اند ما هم بتوانیم در عرصه فرهنگ پاسخ مناسبی برای این هجمه‌ها داشته باشیم.


© 2011 - الف


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats