۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

کشتار مظلومانه ی شیعیان در سیستان و بلوچستان

مطلب زیر را به نقل از یکی از دوستانم که ساکن استان سیستان و بلوچستان است می نویسم . 
یکی از بستگان همین دوستم ، در حادثه ای که بیان می کنم به قتل رسیده است . 
اهل سنت رابطه ی نامناسبی با شیعیان در این استان داشته و هراز چندگاهی دست به قتل عام شیعیان می زنند و عملا شیعیان در این استان از امنیت جانی برخوردار نیستند . 
پس از حادثه ی بمب گذاری در مسجد امام علی در این استان ، مولوی اهل سنت در مراسم سومین روز شهادت شیعیان در این مسجد همراه با محافظین خود حضور یافته تا به آنها تسلیت بگوید . این در حالی است که شیعیان اعتقاد دارند که او فردی مزور و ریاکار است و اوست که دستور حمله به شیعیان را صادر می کند . در این مراسم ، پدر یکی از شهدا برخاسته و خطاب به مولوی اهل سنت گفت که شما که حرمت مسجد ما را نگه نداشتید ، پس گم شو برو بیرون . 
چندی بعد در شهر پیچید که یکی از شیعیان در آن مراسم به مولوی اهل سنت سیلی زده است . 
تعداد زیادی بلوچ ( اهل سنت ) به خیابانها می ریزند . اینقدر زیاد که این دوستم می گوید که من هرگز این همه بلوچ را به صورت دسته جمعی در خیابان ندیده بودم و این صحنه برای هر شیعه ای بسیار ترسناک بود . 
بلوچ ها به سمت مسجد مکی که از مسجدهای اهل سنت است حرکت می کنند . 
در اطراف این مسجد ، یک صندوق قرض الحسنه وجود دارد که یکی از بستگان همین دوستم نیز در این صندوق قرض الحسنه شاغل می باشد . 
بلوچ ها به این صندوق حمله ور می شوند و ده نفر از شیعیان را در این محل زندانی کرده و در را از پشت قفل می کنند و این محل را به آتش می کشند . و بنابراین هموطنان عزیزمان به جرم شیعه بودن در کشوری که مهد تشیع و ام القرای تشیع است ، در آتش می سوزند و کسی نیست که به داد آنها برسد . 
این اتفاق در حالی به وقوع می پیوندد که ماموران نیروی انتظامی و آتش نشانی در محل حضور دارند . 
در حالی که بلوچ ها ، شیعیان بی گناه را به آتش می کشند ، نیروی انتظامی حتی یک تیر شلیک نمی کند و فقط نظاره گر ماجراست . 
اما کارکنان آتش نشانی بیکار نمی مانند و چندین بار قصد نجات هموطنانمان را دارند که متاسفانه به سبب تیراندازی بلوچها و نیز عدم حمایت نیروی انتظامی ، نمی توانند اقدامی بکنند . 
یکی از بستگان همین دوستم که در بین کارکنان این صندوق قرض الحسنه بوده ، در آتش می سوزد .



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats