۱۳۹۰ مرداد ۱۷, دوشنبه

ماهواره ، خوب یا بد ؟

امروزی بروشوری دریافت کردم که در آن از معایب و مضرات ماهواره سخن می گفت و با اشاره به برنامه هایی مثل « فارسی وان » « من و تو » « بی بی سی » « صدای آمریکا » ، کلا ماهواره را مخرب و مضر اعلام می کرد . 
این بروشور ، در ابتدا به « فارسی وان » می پردازد . و آن را به عنوان « گرگی درنده در پوستین بره » معرفی می کند . 
در بخشی از این بروشور آمده است : 
« در این نوشتار بر آنیم تا شبکه ای به ظاهر خانوادگی به نام فارسی وان را معرفی نماییم . شبکه ای که بر خلاف نامش نه فارسی است و نه خانوادگی . مدتی است که این شبکه میهمان ناخوانده برخی از خانواده های ایرانی است . »
این شبکه نه فارسی است و نه خانوادگی ؟ 
آیا شبکه ی فارسی ، یعنی شبکه ای که الزاما برنامه های ساخت ایران را پخش کند ؟ 
در این صورت ، باید گفت که سینماها و صدا و سیمای خودمان هم چندان فارسی نیست و حتی فیلم های سینمایی ساخت ایران هم ، چندان فارسی و وطنی نیست . و حتی پایبند به اصول و اعتقادات اسلامی و ایرانی ما نیست . 
از سوی دیگر ، این شبکه را میهمان ناخوانده ی خانواده های ایرانی دانسته است . 
میهمان ناخوانده ، میهمانی است که میزبان آن را نخواسته است . اما همگان می دانند که مردم به شدت دنبال برنامه های این شبکه هستند . حتی در چند موردی که جمهوری اسلامی توانست برنامه های این شبکه را با روشهای الکترونیکی از جمله پارازیت ، از کار بیندازد ، تعداد زیادی از مردم همین جمهوری اسلامی ، در بدر ، دنبال فرکانس های جدید این شبکه ی ماهواره ای بودند . در خیابان که بودی ، می شنیدی که راجع به فرکانس جدید این شبکه حرف می زدند . در اینترنت نیز تعداد زیادی از افراد را می دیدی که دنبال فرکانس جدید فارسی وان بودند . 
اسامی بازیگران نقش اول سریالهای این شبکه ، دهان به دهان می گشت و مردم با علاقه و شوق و ذوق ، از این سریالها سخن می گفتند . 
در بخشی دیگر از این بروشور آمده است : 
« با نگاهی به فیلم ها و سریال ها ی پخش شده می توان به راحتی دریافت که چگونه فرزندان ، زنان و مردان کشورهای وارد کننده ، اخلاق ، رفتار و گفتار بازیگران را بی هیچ تفکری ، کپی کرده و در جامعه خود به کار می بندند » 
باید گفت چرا ما در طول سی سال نتوانستیم که اخلاق این جامعه را به نحو مناسبی اصلاح کنیم ؟
چرا پس از سی سال ، تعداد قابل توجهی از مقاماتی که سالها در راس این جامعه قرار داشته و بعنوان رهبران جامعه ی اسلامی شناخته می شدند ، بعنوان افرادی فاسد و حتی خائن شناخته شدند ؟ 
چرا ثروت های باد آورده ی آنان و خانواده هایشان ، پس از سالها برملا می شود ؟ 
چرا فساد اقتصادی آنان ، در راس اخبار و گفتگوهای ملت قرار می گیرد ؟ 
اینگونه است که بخش عظیمی از تبلیغات و برنامه های دینی و مذهبی آنان نیز بی ثمر می گردد . 
اینگونه است که تعداد قابل توجهی از جوانان این مرز و بوم ، نسبت به همه چیز بی اعتقاد می شوند . 
حالا آیا نقش فارسی وان در این زمینه بیشتر است یا اینکه نقش مسئولین و روسای فاسد و بی دین ایرانی ؟ 
در بخشی دیگری از این بروشور آمده است : 
« محتوای موجود در سریال های شبکه فارسی وان به ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته ، ترویج و عادی سازی خیانت خانوادگی ، بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین ، عادی جلوه دادن رابطه خارج از ازدواج ، هویت زدایی از مفهوم خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی مستقل و موثر ، عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران ، تعصب زدایی از کانون خانواده و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده ، ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج و ... است . »
در کشور ما ، سی سال بگیر و ببند راه انداختند . 
به ازای هر رابطه ی جنسی غیر قانونی ، شلاق و تنبیهات سنگین تر از آن نیز بکارگرفته شد و شدیدا با مردم عادی برخورد شد . در حالیکه در همین مدت ، اقشار سرمایه دار و پولدار این ملت ، بدون هیچگونه دردسری ، آشکارا فساد می کردند . در هر شهر و کوی و برزن ، مردم هر شهر می دانستند که فلان آقازاده و فلان مسئول و فلان اقای مایه دار ، چگونه با دختران جوان رابطه دارد و هر شب و هر روز ، مجلس عیش و طرب دارد . حتی روحانیونی را نیز دیدند که روابط نامشروع با زنان و دختران مردم داشتند . همین مردم به بهانه ی داشتن دستگاه پخش ویدئو دستگیر شده و مجازات شده اند . دیش های ماهواره های این مردم ، همچنان شکسته می شود . این مردم همچنان به بهانه ی داشتن ماهواره ، جریمه می شوند . این مردم همچنان مصممند که ماهواره داشته باشند . 
چه چیزی به این نتیجه ، منتج شد ؟ 
چه چیزی باعث شد که این جامعه به این روز بیفتد ؟ 
چرا جامعه ای که روزی برای رسیدن به یک حکومت اسلامی انقلاب کرد ، اینگونه شد ؟ 
چرا حکومتی که در مقابل 50 سال زور برای دین زدایی از جامعه ایستادگی کرده بود ، در طول 30 سال ، اینگونه عقب نشینی می کند و حتی نظام را وادار به برخوردهای خشن تر می کند ؟ 
چرا خیابانهایی در شهرهای مختلف کشور و مخصوصا در تهران وجود دارد ، که زنان فاحشه در آن جولان می دهند ؟ 
چرا در شهرهای این کشور ، کافی است که یک دختر جوان کنار خیابان ایستاده باشد ، تا دهها راننده ی جوان با مدل های ماشین مختلف ، بوق بزنند و بخواهند آن دختر را سوار کنند و شبی رویایی را برای خود رقم بزنند ؟ 
این مردم را چه شده است ؟ 
چرا سی سال تلاش جمهوری اسلامی اینگونه نتیجه داده است ؟ 
اگر شبکه های خارجی تلاش می کنند که مردم را فاسد کنند ، دولت نیز تلاش دارد مردم را دینی بار آورد .
چرا شبکه های خارجی توانسته اند به این موفقیت بزرگ دست یابند . در حالیکه دولت جمهوری اسلامی ، به نحو موثرتری به این مردم دسترسی داشته و می تواند برنامه های موثرتری در این زمینه داشته باشد . 

بهرحال باید دانست که روند اقدامات اجتماعی و پرورشی جمهوری اسلامی ، نیاز به بازنگری و تجدید نظر جدی دارد . 
واقعا نمی توان نیات پلید شبکه های خارجی و مخصوصا فارسی وان را انکار کرد . 
هیچ شکی نیست که این شبکه ، کاملا مخرب و ویرانگر است . 
اما به صرف اینکه بخشی از کاربردهای یک وسیله ، مضر است ، کلا آن وسیله را حرام و ممنوع اعلام کرد . 
ماهواره نیز چنین است . 
کاربردهای مثبت ماهواره ، بسیار بیشتر از کاربردهای منفی آن است . 
تعداد شبکه های مثبت ماهواره ، از شبکه های منفی آن بیشتر است . 
ضمنا جمهوری اسلامی می تواند تدابیری را اتخاذ کند ، که مردم از ماهواره برای دستیابی به برنامه های مختلف و متنوع جمهوری اسلامی ایران و یا برنامه های کشورهای مورد نظر جمهوری اسلامی ایران بپردازند . 
بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران ، با اتخاذ تدابیر مناسب می تواند اقدامات مناسب و قابل توجهی در این زمینه انجام دهد . 





پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بازدیدکننده ی گرامی ، از اینکه بنده رو مفتخر به دریافت نظرات ارزشمند خودتون می کنید ، متشکرم . حسین حقگو

Free counter and web stats