۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

دختر کچل


دختری که بخاطر حفظ دین کچل کرد+ عکس
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
�فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که نسبت قابل  توجهی از جمعیتش را مسلمانان تشکیل می دهند اما در همین حال یکی از بیشترین  کشورهایی است که با دین مبین اسلام و به ویژه مسأله حجاب و ساخت مساجد  مخالفت می ورزد.

به گزارش شیعه آنلاین، در همین حال اخیرا چندین قانون علیه حجاب و نقاب صادر شده که موجب محدود شدن زنان و دختران محجبه در این کشور گردیده است.

اخبار  رسیده از پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که "سنیت دوجانی" دختر جوان  15 ساله فرانسوی ترک تبار که از دختران محجبه در فرانسه به شمار می رود، پس  از صدور قوانین جدید علیه حجاب، از حضور در مدرسه منع شده بود.



گفته  می شود وی که از یکسو مصمم به ادامه تحصیل بوده و از سوی دیگر حاضر به  کنار گذاشتن حجاب و نشان دادن موی خود به نامحرمان نبوده، در اقدامی جالب و  اعتراضی تمام موی سر خود را تراشیده و با چهره جدید خود در مدرسه حاضر شد.

این  اقدام وی جنجالی گسترده در فرانسه به وجود آورده و اعتراض برخی سازمان ها و  مؤسسات مدافع حقوق بشر را برانگیخته است. در همین حال بحث و جدل های وسیعی  در فضای مجازی و سایت های اجتماعی و تالارهای گفتگو به وجود آورده است.

گفتنی است "سنیت دوجانی" دانش آموز مدرسه "لویس پاستیر" در شهر "استراس بورگ" در منطقه "آلزاس" در شمال فرانسه است.

مقامات  این مدرسه به وی اطلاع داده بودند که قرار است بر اساس قانون جدید صادر  شده، حجاب او را در مقابل دید همگان از سرش بردارند، همین امر موجب شد که  وی پیش از این اقدام، موهای سر خود را بتراشد تا وقتی حجابش را بر می  دارند، مویی بر سر وی نباشد.


© 2011 - الف




پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

واکنش فرمانده ارتش به تهدید نظامی عربستان


واکنش فرمانده کلل ارتش به تهدید نظامی عربستان
۲۹ فروردين ۱۳۹۰
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص اظهارات مداخله جویانه سفیر عربستان در مصر علیه ایران، گفت: ما می دانیم این سخنان از حلقوم استکبار جهانی بلند می شود لذا ما اشتباهات دوستانمان را به حساب تفکراتشان نمی گذاریم.

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با مهر در خصوص اظهارات سفیر عربستان سعودی در مصر مبنی بر تهدید ایران عنوان کرد: کشورهایی که تحت سلطه نیروهای فرامنطقه ای و استکبار جهانی هستند، گاهی اوقات عباراتی را که به آنها دیکته شده است بیان می کنند و ما می دانیم این اظهارات از حلقوم استکبار جهانی بلند می شود، لذا اشتباه دوستانمان را به حساب تفکراتشان نمی گذاریم.

وی تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا عزتمند و پیروز است و نیروهای فرامنطقه ای و استکبار جهانی از ما هراس دارند، آنها هم باید ببینند که این عزت را جمهوری اسلامی ایران چگونه به دست آورده است و همین راه را دنبال کنند.


© 2011 - الف

خبر را خواندید ؟ 
واکنش بسیار جالب و بجایی بود که واقعا باید به دستگاه دیپلماسی ایران تبریک گفت که چنین اقدامات سنجیده و آگاهانه ای را اتخاذ می کند . 
مسلما اینگونه پاسخگویی ها از سوی مقامات نظامی کشور ، نتیجه راهنمایی ها و راهنمایی های سیاسیون و دستگاه دیپلماسی کشور است . 
پاسخی شایسته که ضمن اینکه پاسخی دندان شکن و مقتدرانه به هر گونه یاوه گویی داده ، راه را بر هر گونه اختلاف افکنی و ایجاد شکاف در منطقه می بندد .

پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

نقی ، صدای آمریکا را سر کار گذاشت

"نقی" صدای آمریکا را سرکار گذاشت! 
۲۷ فروردين ۱۳۹۰
بی خبری شبکه تلویزیونی صدای آمریکا از اوضاع و احوال ایران بار دیگر باعث خنده مخاطبان این شبکه مدعی و تمسخر دست اندرکاران آن شد.

به گزارش البرز، در برنامه هفته گذشته روی خط که با اجرای حمیده آرمیده روی آنتن این شبکه رفت موضوع "آلودگی صوتی در شهرهای بزرگ" با بینندگان شبکه به اصطلاح به بحث گذاشته شد. اما نکته جالب اینکه یکی از افرادی که با برنامه تماس گرفته با تقلید لحن بازیگر نقش نقی در سریال نوروزی پایتخت از فروختن خانه و کاشانه خود و نقل مکان به تهران برای به دست آوردن روزی صحبت کرد و اینکه حالا در بین دو بزرگراه ! خانه ای اجاره کرده و حتی با تکرار چندباره تکیه کلام بازیگر نقش نقی و این جمله که "بابا پنجعلی نمی گذارد در خانه هم راحت باشیم و همش غذا می خواهد!" گوینده برنامه را سرکار گذاشت.

خانم آرمیده هم که مانند دیگر همکاران خود از رویدادهای اجتماعی ، فرهنگی و ... ایران خبر زیادی نداشت به نشانه تایید سر تکان داد.

تا اینکه فرد تماس گیرنده خود در پایان صحبتهایش اعلام کرد که همه این موارد را "الکی" گفته است. اینجا بود که عوامل اتاق فرمان فورا به گوینده برنامه روی خط دستور دادند صحبت تماس گیرنده را قطع کند و به ادامه برنامه بپردازد

بی خبری عوامل شبکه صدای امریکا از اوضاع و احوال ایران وادعای خبررسانی بیطرف ! باعث شده است تا کنون چندبار اشتباهات فاحش و خنده داری روی آنتن این شبکه روی دهد که انتقاد شدید برخی از نمایندگان سنای امریکا را هم دراورده است

چون آنان معتقدند صرف پول در این شبکه سوزاندن فرصت و هزینه و تامین معاش عده ای سلطنت طلب است که حتی بین مخالفان جمهوری اسلامی هم پایگاهی ندارند.



© 2011 - الف





پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

پنجاهمین سالگرد پیروزی خلیج خوک ها

کوبا پنجاهمین سال پیروزی خود در عملیات خلیج خوک ها را جشن می گیرد . 
آیا می دانید پنجاه سال پیش ، در خلیج خوک ها در کشور کوبا چه اتفاقی افتاد ؟ 
برای دانستن این موضوع کافی است به سایت ویکیپدیا سری بزنید و در این باره ، اطلاعات مختصری کنید

بسياري از مردم آمريكا مخالف جنگ با كوبا بودند
به دستور جان اف كندي كوباييهاي مقيم آمريكا در سواحل كوبا پياده شدند
جهان اقدام كندي را ماجراجويي و يك فاجعه سياسي تلقي كرد
مبارزه فيدل كاسترو با سياست امپرياليستي آمريكا و ملي كردن همه كمپانيهاي آمريكايي كه پيش از انقلاب كوبا (اول ژانويه ۱۹۵۹) صاحبان واقعي كوبا بودند، خشم محافل سياسي و پولي آمريكا را برانگيخت. سحرگاه ۱۷آوريل ۱۹۶۱ با چراغ سبز جان كندي رئيس جمهوري آمريكا يك هزار و ششصد نفر مهاجر كوبايي مقيم فلوريدا كه از مخالفان به نام فيدل كاسترو بودند در صدد واژگون كردن و كشتن رهبر انقلاب كوبا برآمدند. آنها در منطقه «خليج خوكها» در صدد پياده شدن در سواحل كوبا برآمدند. همه حمله كنندگان مدتها تعليمات نظامي در آمريكا ديده بودند.
كوبايي هاي مهاجر از كمكهاي «لجستيكي» نيروي دريايي آمريكا و تفنگداران ارتش آمريكا بهره مند بودند.
هدف اين بود كه با پياده شدن در خاك كوبا مردم را با خود همراه كرده و با شورش همگاني و همصدا مخالفان مسلح كاسترو را كه هنوز در كوهستانها وجود داشتند با خود همراه سازند.
كشتن كاسترو
هدف نخستين كشتن فيدل كاسترو بود. جان كندي كه از ۲۱ژانويه ۱۹۶۱ در كاخ سفيد قرار گرفته بود به توصيه ديپلماتهاي آمريكايي كه معتقد بودند سياست فيدل كاسترو منافع كل آمريكا را در درياي كارائيب به خطر مي اندازد، با حمله به كوبا به كمك ارتش آمريكا موافقت كرده بود.
شكست كامل
حمله به كوبا در خليج خوكها با شكست كامل روبرو شد. مردم كوبا نه تنها از آنها استقبال نكردند، بلكه به پيكار عليه مهاجمان پرداختند. فيدل كاسترو دستور بسيج عمومي عليه كساني داد كه معتقد بود: «خائنان ستون پنجم هستند.»
طي چند روز همه ضدكاستروها كشته، زنداني و يا مجروح شدند. نتيجه اين حمله از نظر ديپلماتيك براي سياست دولت كندي فاجعه آميز بود. در داخل آمريكا نيز مردم عليه سياست حمله به كوبا تظاهرات كردند. همه جرايد جهان صفحه اول را به اين شكست اختصاص دادند.
ماجراجويي سياسي
ديپلماتهاي غربي سياست آمريكا را نسبت به فيدل كاسترو خطا و اشتباه بزرگ تلقي كردند و آن را يك ماجراجويي سياسي ناميدند.
روز بيست و چهارم آوريل ۱۹۶۱ جان كندي رئيس جمهوري آمريكا رسماً اعلام كرد كه مسؤوليت شكست در خليج خوكها به عهده او است.
هرچند كه طرح چنان حمله اي پيش از او و در دوران رياست جمهوري آيزنهاور تهيه شده بود.
 ضد كاستروها تاچندين روز دركوبا با طرفداران فيدل كاسترو پيكار مي كردند ولي حتي يك نفر كوبايي با آنها همصدا نشد. دولت كوبا اعلام كرد ۷۴۳نفر از مهاجمان زنداني شدند.
جرايد آمريكا نوشتند كه سازمان «سيا» با ضد كاستروها همكاري نزديك داشت. تقريباً همه جهان حمله «خليج خوكها» را محكوم كرد و سناتور دموكرات «واين مورز» (MORSE) آن را اشتباه فاجعه آميزي خواند.
جرايد آمريكا نوشتند پس از قطع روابط ديپلماتيك با كوبا كه در زمان آيزنهاور صورت گرفت، سازمان «سيا» به دستور آيزنهاور طرح كودتا عليه كاسترو را تهيه كرد.
از هنگامي كه به علت ملي كردن كمپانيهاي آمريكايي در كوبا دولت آمريكا دولت كاسترو را محكوم كرد و رهبر انقلاب كوبا اجباراً به شوروي نزديك شد، «سيا» چندين بار سعي كرد فيدل كاسترو را بكشد ولي موفق نشد


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد رودبار

همانگونه که قبلا نوشته بودم ، امسال من در مقطع کارشناسی ناپیوسته ی تکنولوژی الکترونیک در دانشگاه آزاد واحد رودبار قبول شدم و هم اکنون در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشم . 
بهمن ماه سال گذشته ( سال 1389) برای ثبت نام رفتیم و به ما گفتند که برای شروع کلاس ها با شما تماس خواهیم گرفت . 
حدود دو هفته گذشت و من به دانشگاه مراجعه کردم و گفتم شاید شما یادتان رفته که به ما زنگ بزنید . آمده ام که موعد آغاز کلاس ها را بپرسم . یک خانمی که در بخش آموزش این دانشگاه نشسته بود ، با اخم گفت که نخیر ، ما به موقع به شما زنگ می زنیم و زمان شروع کلاس ها را اعلام می کنیم ، هنوز برای شما انتخاب واحد انجام نداده ایم . ( انتخاب واحد ترم یکی ها توسط دانشگاه انجام می شود )
بهرحال خبری از آنها نشد . 
هفته ی سوم اسفند ماه بود که مجددا به دانشگاه مراجعه کردم که دیدم بله ، مثل اینکه کلاس ها شروع شده و کسی هم با ما تماس نگرفته است . ولی انگار کسی به کسی نبود . برنامه ی درسیم را از بخش آموزش که حالا محل اتاق آن نیز عوض شده بود ، گرفتم . کلاس ها تعطیل بود و هیچ دانشجویی در آن حضور نداشت . 
خداحافظی کردم و رفتم . 
تا امروز . 
سه شنبه . 16 فروردین 1390 . 
ساعت یک و نیم بعد از ظهر ، کلاس الکترونیک صنعتی داشتیم که استاد آن نیز جناب آقای دکتر توکلی بودند . 
کلاس ، راس ساعت مقرر شروع شد . 
18 نفر دانشجوی پسر و 1 نفر دانشجوی دختر در کلاس حضور داشتند که البته تعدادی از این دانشجویان با نیم ساعت تاخیر به کلاس وارد شدند . 
استاد در ابتدا کتابی را جهت مطالعه به دانشجویان معرفی کرد . کتابی به نام « الکترونیک قدرت » نوشته ی « م . هـ . رشید » .
استاد فصل سوم از این کتاب را تدریس می کرد . 
هرچه استاد می گفت ، دانشجویان مثل آدمهایی که اصلا چیزی از این مطالب نمی فهمند ، به استاد نگاه می کردند و همین مساله باعث می شد که هم کیفیت کلاس به نحو محسوسی کاهش یافته و هم اینکه استاد نتواند به طور جدی به مباحث کلاس بپردازد . 
مثلا سطح کلاس تا آنجا پایین بود که کسی در این کلاس نمی دانست که کسینوس 180 درجه ، چند می شود و بنابراین استاد مجبور شد که بر روی وایت برد بنویسد که کسینوس 180 درجه ، مساوی است با منفی یک . 
استاد که از یادگیری مطالب توسط دانشجویان ناامید شده بود ، آنها را به توجه و تحلیل سه مثال از کتاب معرفی شده دعوت کرد . ولی از آنجا که سطح علمی دانشجویان بسیار پایین بود ، استاد نتوانست طرفی از این موضوع بربندد و بنابراین از خیر آن گذشت . 
استاد که کاملا از دانشجویان ناامید شده بود و انگیزه ای برای ادامه ی کلاس نداشت ، سوالی را مطرح کرد . او از دانشجویان پرسید که چگونه از ذهن خود در فضای مجازی محافظت می کنید ؟ او از چند نفر از دانشجویان خواست که در این باره صحبت کنند . اما بعضی از دانشجویان گفتند که تمایلی به بحث در این رابطه ندارند . برخی گفتند که این مبحث از بحث الکترونیک نیز سخت تر است و ترجیح می دهند درگیر همان مسائل تخصصی باشند . و برخی دیگر نیز به تمسخر ، جوابهایی را گفتند و بیشتر متکلک پراندند و بنابراین استاد که دیگر کاملا گیج شده بود ، از این موضوع نیز دست برداشت . 
ساعت 3 شده بود . 
دانشجویان به استاد خسته نباشید گفته و خواهان اتمام کلاس می شدند که استاد مخالفت کرده و عنوان داشت که هنوز یک ساعت از زمان کلاس باقی مانده است . 
استاد که می دانست با دانشجویان کاملا بیسوادی مواجه است ، ترفند دیگری را به کار بست . او فصول کتاب را بین دانشجویان تقسیم بندی کرده و از آنها خواست گزارشی تحقیقی پیرامون مطالب مندرج در کتاب تهیه کرده و آن را در قالب برنامه ی پاورپوینت جمع بندی و به صورت یک حلقه لوح فشرده ، حداکثر تا سه هفته ی دیگر به استاد ارائه نمایند و مدارات کتاب را نیز با برنامه های تخصصی الکترونیک شبیه سازی نمایند . که البته این امر با مخالفت دانشجویان مواجه شده و برخی از آنان باز هم با مسخره بازی و لودگی ، سعی در انحراف موضوع داشتند که این بار ، استاد از موضع خود عقب نشینی نکرد . استاد گفت که انجام این کار ، هیچ نمره و امتیازی برای دانشجویان به دنبال نخواهد داشت ولیکن چنانچه کسی این کار را انجام ندهد ، نمره ی منفی خواهد گرفت . 
استاد بخش سیکلو کانورترها از این کتاب را به من محول کرد . که باید در این رابطه گزارش تهیه کرده و به استاد ارائه نمایم .
در طول کلاس ، یک بخاری در انتهای کلاس روشن بود که سبب گرمای بیش از حد کلاس شده بود . 
یکی از دانشجویان نیز که می گفت بچه تهران است ، در انتهای کلاس ، خوابیده بود و انگار نه انگار که او دانشجوست و اینجا کلاس درس است .
هوا خیلی گرم شده بود . استاد از یکی از دانشجویان خواست که در کلاس را باز کند . اصلا مانده بودم که چه دلیلی دارد که در این هوای مطبوع ، بخاری در کلاس روشن باشد . بهرحال در کلاس را باز کردند و اندکی هوای کلاس بهتر شد . فرهنگ استفاده ی بهینه از انرژی همین است دیگر . وقتی در یک نهاد علمی و فرهنگی ، در بین قشر تحصیل کرده ی این مملکت ، اینگونه انرژی به هدر می رود ، چه انتظاری از اقشار کم سواد تر می رود . واقعا نظر دولت درست است که تا زمانی که هزینه ی منابع انرژی به مردم فشار نیاورد ، کسی در مصرف ، صرفه جویی نخواهد کرد . اینجا هم کسی چون خودش به طور مستقیم بهای انرژی را نمی پردازد و مدعی است که هزینه ی آن را بهنگام ثبت نام ، به طور کامل پرداخته است ، بنابراین بدون توجه به سرمایه های ملی ، اسرافکارانه به مصرف انرژی می پردازد . مال مفت و دل بی رحم .
بهرحال به اصرار دانشجویان ، کلاس ساعت سه و نیم ، یعنی نیم ساعت زودتر از موعد مقرر تعطیل شد . و من به رشت برگشتم .

پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

کشتار مظلومانه ی شیعیان در سیستان و بلوچستان

مطلب زیر را به نقل از یکی از دوستانم که ساکن استان سیستان و بلوچستان است می نویسم . 
یکی از بستگان همین دوستم ، در حادثه ای که بیان می کنم به قتل رسیده است . 
اهل سنت رابطه ی نامناسبی با شیعیان در این استان داشته و هراز چندگاهی دست به قتل عام شیعیان می زنند و عملا شیعیان در این استان از امنیت جانی برخوردار نیستند . 
پس از حادثه ی بمب گذاری در مسجد امام علی در این استان ، مولوی اهل سنت در مراسم سومین روز شهادت شیعیان در این مسجد همراه با محافظین خود حضور یافته تا به آنها تسلیت بگوید . این در حالی است که شیعیان اعتقاد دارند که او فردی مزور و ریاکار است و اوست که دستور حمله به شیعیان را صادر می کند . در این مراسم ، پدر یکی از شهدا برخاسته و خطاب به مولوی اهل سنت گفت که شما که حرمت مسجد ما را نگه نداشتید ، پس گم شو برو بیرون . 
چندی بعد در شهر پیچید که یکی از شیعیان در آن مراسم به مولوی اهل سنت سیلی زده است . 
تعداد زیادی بلوچ ( اهل سنت ) به خیابانها می ریزند . اینقدر زیاد که این دوستم می گوید که من هرگز این همه بلوچ را به صورت دسته جمعی در خیابان ندیده بودم و این صحنه برای هر شیعه ای بسیار ترسناک بود . 
بلوچ ها به سمت مسجد مکی که از مسجدهای اهل سنت است حرکت می کنند . 
در اطراف این مسجد ، یک صندوق قرض الحسنه وجود دارد که یکی از بستگان همین دوستم نیز در این صندوق قرض الحسنه شاغل می باشد . 
بلوچ ها به این صندوق حمله ور می شوند و ده نفر از شیعیان را در این محل زندانی کرده و در را از پشت قفل می کنند و این محل را به آتش می کشند . و بنابراین هموطنان عزیزمان به جرم شیعه بودن در کشوری که مهد تشیع و ام القرای تشیع است ، در آتش می سوزند و کسی نیست که به داد آنها برسد . 
این اتفاق در حالی به وقوع می پیوندد که ماموران نیروی انتظامی و آتش نشانی در محل حضور دارند . 
در حالی که بلوچ ها ، شیعیان بی گناه را به آتش می کشند ، نیروی انتظامی حتی یک تیر شلیک نمی کند و فقط نظاره گر ماجراست . 
اما کارکنان آتش نشانی بیکار نمی مانند و چندین بار قصد نجات هموطنانمان را دارند که متاسفانه به سبب تیراندازی بلوچها و نیز عدم حمایت نیروی انتظامی ، نمی توانند اقدامی بکنند . 
یکی از بستگان همین دوستم که در بین کارکنان این صندوق قرض الحسنه بوده ، در آتش می سوزد .



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

قتل یک زن استاد دانشگاه شیعه

مطلبی را که در زیر می خوانید ، از طریق یکی از دوستانم که اهل سیستان و بلوچستان است شنیده ام و او کاملا صحت این خبر را تایید می کرد . 
یک خانم شیعه که استاد دانشگاه نیز بود ، در کلاس درس خود با یکی از دانشجویانش در ارتباط با مسائل مذهبی بحث می کند . این خبر در شهر پیچیده و چندی بعد جنازه ی تکه تکه شده ی این زن که استاد دانشگاه در اطراف شهر پیدا شد . 
این خبر هرگز در رسانه ها انعکاس پیدا نکرد . 
بنا به گفته ی این دوستم ، از این دست اتفاقات ، در استان سیستان و بلوچستان به کرات اتفاق افتاده و موارد زیادی از کشتار شیعیان در این استان به وقوع می پیوندد که هرگز در رسانه ها اتفاق نیفتاده و نیز مقامات کشوری نیز توجه جدی به این مساله ندارند .



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

سوال ریاضی از امام علی

شخصی از امام علی(ع) پرسید:عددی را به دست من بده که قابل قسمت بر ۲و ۳و ۴و ۵و ۶و ۷و ۸و ۹و ۱۰ باشد بی آنکه باقی بیاورد.
امام علی بی درنگ به او فرمود:
” اضرب ایام اسبوعک فی ایام سنتک ”
یعنی:” روزهای هفته را بر روزهای یک سال خودت ضرب کن”
سوال کننده هفت را در ۳۶۰ ضرب کرد.حاصل آن یعنی ۲۵۲۰ بر تمام آن اعداد قابل قسمت بود بی آنکه باقی مانده بیاورد.
البرزنیوز


پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .

حقوق زن و رابطه اش با فاحشگی

چند روز پیش ، خواهرم کتابچه ای را به من داد که در ارتباط با حقوق زنان بود و در آن راجع به کمپین یک میلیون امضاء برای حقوق زنان صحبت شده بود . 
مسائلی از قبیل مساله ی ارث زنان و شهادت زنان در دادگاهها و مسائل زناشویی و .... بود . 
من این کتابچه را خواندم و با اینکه از بسیاری از مفاد آن اطلاع قبلی داشتم و آنها را به طور کامل قبول داشتم ، ولی خواندن این کتاب واقعا جالب بود و انگیزه ای دوچندان را در من برای اقدام موثر و جدی برای کمک به زنان در دستیابی به حقوق حقه ی خود ایجاد کرد . کاری که حداقل در مساله ی مرتبط با زنان افراد خانواده ی خودم تا جایی که از دستم بر می آید انجام دهم . و یا اینکه اگر لازم است اقدامی نمایم که در تحقق قانونی حقوق زنان کمک نمایم . 
اما این کتابچه را کنار میز کامپیوتر جاگذاشتم . جایی که پدرم نیز توانست این کتاب را ببیند . 
پدرم در زمانی که ما در اتاق نبودیم ، قسمتی از این کتابچه را مطالعه کرده و سپس نزد ما می آید . مادرم و 5 فرزند در اتاق نشسته ایم . سه پسر و دو دختر و مادر . 
پدر شروع به سخنرانی بسیار تند و انتقادی می کند . با صدای بلند و گوش خراش ، همه ی نوشته های این کتاب را دروغ انگاشته و آن را نتیجه ی اقدامات آمریکا و شیطان پرستان و صهیونیستها می داند . 
پدرم خطاب به برادرم می گوید ، اگر به این کتابها و به سخنان آنها و نویسندگان آنها گوش کنید و اگر این حقوق را برای زن ها به رسمیت بشناسید ، زنانتان فاحشه خواهند شد . 
پدرم با عصبانیت ، سخنرانی قرایی در این رابطه داشت که البته به سرعت ، کلیه ی افراد خانواده از هال پراکنده شده و پدر ماند و مادری که هرگز به حرف هایش گوش نمی داد . 
پدرم همه ی آنها را کافر می داند . از نظرپدر من ، مادرم علیرغم اینکه نماز می خواند ، فردی است جهنمی . فردی است ضد خدا . پدرم همواره به من و به سایر بچه ها می گوید که مادرتان حتما جهنمی است . او حتی درصدی احتمال برای بهشتی بودن مادرم نمی گذارد و همواره و در همه جا ، قاطعانه می گوید که مادرم فردی جهنمی است . او را شیطان می داند . و همواره از او تبری می جوید  . 
این رفتار سبب شده است که همه ی فرزندان ، ضد پدر شده و حمایت قاطع و علنی خود را از مادر نشان داده و حتی به صورت داوطلبانه ، خود را نیز افرادی جهنمی اعلام نمایند . 
اما مساله ی جالب برای من در این بین این بود که : 
حقوق زنان  و مساله ی ارث و طلاق و شهادت و گواهی و سرپرستی و ... ، چه ربطی به فاحشگی زنان دارد ؟
پدرم که فردی است کاملا دینی و بسیار مومن و نماز خوان ، چرا اینگونه می اندیشد ؟ 
آیا آموزه های دینی او اینچنین می گوید ؟
چگونه آموزه های دینی او ، بین او دو موضوع ارتباط برقرار می کند ؟



پینوشت :
  • برای دیدن کلیه ی مطالب مربوط به یک موضوع در پایین همین مطلب و در قسمت برچسبها ، بر روی کلمه ی مربوطه کلیک کنید . 
  •  با کلیک بر روی کلمه ی « نظرات » در پایین همین متن ، می توانید نظرات و اندیشه های خود را در ارتباط با این نوشتار ، بنویسید ، تا هم من و هم دیگر خوانندگان ، از نظر شما بهره مند شوند .
Free counter and web stats